ANNONS
Annons

funderingar kring kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

nybörjaren123

Ny medlem
Hejsan!

jag är på jakt efter en kamera att ha på semestern, jag vet på ett ungefär vad jag vill ha men har svårt att hitta en bra kamera som motsvarar det jag vill ha.

jag skulle vilja ha en digitalkamera och systemkamera i ett, så att säga, det jag vill ha från systemkameran är förmågan att ta många bilder direkt efter varandra och det jag vill ha från den vanliga digitalkameran är storleken.

jag är inget proffs överhuvudtaget och behöver inget flashigt objektiv osv, lagom mängd mpixel, liten och lätt att använda, gärna "fickvänlig" 10x ~ optisk zoom är lite intressant också, batteritiden ska givetvis vara bra, sen va det ju det där med att ta många bilder tätt efter varandra, har dålig erfarenhet av digitalkameror där man tar en bild, måste vänta 1-2 sekunder, får se bilden, tar en ny bild, tar nån sekund att ställa in skärpan osv, tar en bild 1-2 sek och rep.

finns det nått likande jag söker? som sagt, behöver inte det värsta, är tyvärr inte ekonomisk oberoende, hört talas en hel del om micro-systemkameror, är det vad jag söker och isf, har ni något bra förslag?

tacksam för all hjälp jag kan få i mitt kameraval köp.

Hej ! Du menar väl digital kompaktkamera eller digital systemkamera ? Tror att du ska titta på en lite dyrare kompaktkamera ,men då är du uppe på ett pris mellan 4-6000 kr men då får du en kamera med manuella inställningar som på en systemkamera,Canon har några fina modeller som tex PowerShot G11 men finns även några lite billigare modeller och märke.Men när du kommer upp i dessa prisklasser får du ju en lite billigare systemkamera som dessutom ger "bättre"bilder än en dyr kompakt så det är upp till dig hur mycket du vill satsa.Dom här små systemarna du pratar om är också ganska dyra så frågan är hur mycket du vill lägga ut i pengar för då kan du nog få mer hjälp,det finns många kunniga här inne som kan hjälpa dig i val av kamera för just dig ! MVH.

givetvis är det det jag menar, är inte så hemma på dom korrekta termerna alltid :)

ja alltså priset är inte det viktigaste, hälst inte så dyr men jag är nog mera mån om att ha funktionen att ta många bilder snabbt och framförallt storleken. digital-systemkameror är lite för stora för min smak. kompakt-digitalkameror är perfekta men då finns inte det jag söker i funktioner.

nånstans däremellan vore kanske bra?

jag har kollat lite på Canon g11 och Casio EX-FH100

EX-FH100 ligger väldigt rimligt i pris runt 3500 och påstår sig kunna ta väldigt många bilder i sekunden. nån som vet mera om den?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar