martinot
Aktiv medlem
Vad jag instämmer i är att kamerindustrin nog får sätta fart och tänka i nya banor. Såg du bilderna som Sport illustrated tagit av amerikansk fotboll med nya iPhone 7+.
Inte illa alls. Jag kallar visserligen inte en iPhone för en kamera men där är jag i minoritet. En hel värld tycker den duger gott till det mesta. Nu får den också ett kort teleobjektiv och kan kanske ge lite bokeh i bakgrunden för porträtt.
Håller med. Och ju bättre telefonerna blir rent tekniskt - ju allt mer ointressant blir "dedikerade" kameror för normalanvändaren - oavsett hur kreativa, eller konservative (som jag till en viss del ibland hålla med om), kameratillverkarna är med modellerna.
Noll intresse fortsätter ändå att bli noll intresse.
Ju bättre iPhones kameror blir - ju mindre intressant för normala användare att köpa ens kameror som fungerar precis som iPhone.
På samma sätt kan du inte sälja rena MP3-spelare idag, även om det var med ett lika bra gränssnitt på den som en telefon (som tex iPod Touch engång var). Den är ändå totalt ointressant som produkt (finns ingen som ens överväger att se på det).
Precis samma sak är det med kameror (eller så är vi alldeles precis strax där).
Säger inget om det är bra eller dåligt - lägger ingen personlig värdering i det - men bara konstaterar att det är så här verkligheten, inklusive den tekniska utvecklingen och marknaden/efterfrågan, ser ut.