Flash Gordon
Aktiv medlem
Jag läste någonstans att batterigreppet var prisvärt för man fick också med batterier. Fast i mitt paket fanns det inga batterier med. Var det samma sak för er andra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix! Beställde med ett par jupio. Men jag undrar om dom också orsakar att kameran hänger sig som med X-T1 batterier. När man smattrar på med lite seriebildtagningar.
Det funkar fint om du tar bilder vanligt. Men tydligen så hänger den sig vid seriebildtagning med full sprutt= 11bilder i sec
En jämförelse mellan X-T2 och 5DsR, http://petapixel.com/2016/09/14/fuji-x-t2-sharper-canon-5ds-r-preliminary-side-side-comparison/
När Tony Northrup är i farten kan det gå precis hur som helst. Jag skulle inte fästa någon som helst vikt vid den jämförelsen ...
En jämförelse mellan X-T2 och 5DsR, http://petapixel.com/2016/09/14/fuji-x-t2-sharper-canon-5ds-r-preliminary-side-side-comparison/
Inte förvånad. Det ungefär vad jag kom fram till redan med X-PRO2.
Så jag har snart en Canon 5Ds r till salu. Den har inte fått ta så många bilder den sista tiden. Jag har oftast använt Fujin. LIten lätt och förbanant kompetent.
Dagens korta tester tyder på att X-T2 är ytterligare ett litet steg bättre och mer allround.
EVF sökaren är den första jag använt som jag tycker är lika bra som en optisk Canonsökare.
Bilderna från en 5DS r och en Fuji av senaste modellen teckanr bilderna olika. Kontrasten i Fuji objektiven är annorlunda fast jag kan inte definiera exakt hur. De påminner mig mycket om hur jag upplever bilderna från en modern Hasselbladare. Vilket inte är så konstigt med tanke på att Fuji är inblandad även där.
MIn kom snabbare än förväntad. Nu uthämtad, laddad och konfigurerad.
Nu skall jag ut och testa den.
Tycker nog att Tony Northrup är en av de bättre och mest kunniga som recenserar kameror och utrustning. Inte bara siffror utan ganska ordentligt upplagda tester.
Hur upplever du sökaren när det är kontrastfattiga situationener. Typ fota i skymning,nattetid mm? Va ute med min Samsung NX500 (spegellös utan sökare) och de va väldigt svårt o hitta fokus för kameran.
Spännande! Återkom gärna med intryck och resultat så fort som möjligt.
Jag tycker han kan ha rätt vettiga jämförelser, och bra synpunkter på lite mera "normala" tester, som tex emellan två tillverkares liknande kamerahus, eller emellan olika optik som löser ungefär samma uppgifter. Har fått ut en del av de testerna.
Problemet tycker jag kommer när kan skall jämföra saker som inte är direkt likvärdiga, och det blir lite mer komplext, eller när han skall spåna fritt med egna tolkningar/ideer om marknaden eller trender (se tex hans video där han tror att folk skulle köpa kameror i massor, och inte vara nöjda med sina telefoner, om bara vissa saker kom på plats - vilket jag inte köper alls).
(Just detta test/video har jag inte hunnit se själv, och inte heller själv hunnit att testa, så denna kanske han har fått till.)