Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S9600

Produkter
(logga in för att koppla)
karlstrand skrev:
Men du ingår ju inte väska, minne och extra batteri

Jo, läs annonsen, väska och minne ingår! (inte extra batteri men å andra sidan har D70 extremt bra batteritid, dvs en laddning räcker väldigt länge, mer än 1000 bilder)

Ta nu inte denna annons som ett absolut råd utan bara som en vink om att om du bestämmer dig för D-SLR istälelt för långzoom så finns massor av prisvärda varianter ute på beg.marknaden. Eftersom kameror byts som kalsonger nuförtiden är skicket i de allra flesta fall jättebra :)

Jag tror du måste fatta det fundamentala beslutet om du vill ha långzoom eller D-SLR och det kan du bara göra själv! Om du bestämmer dig för D-SLR så titta runt på tex Blocket någon vecka och lägg lite "pressade" bud på olika paket. Lägg gärna in länkar till olika annonser som du är intresserad av här så kan vi "tabellbitare" hjälpa dig med råd om pris mm verkar vettigt.

mvh / Matti

Senast ändrad:
Blir nog system iaf.. en begagnad.. Blir bäst resultat.

Men har du någon begagnad där allt ingår (väska, minne med mera) för max 7000 kr? Något tips?

Den där Nikon D70.. asså objektiven är ju typ likadana.. båda har omkring 3,6 i zoom.. vad är skillnaden?

Denna kanske!
http://www.blocket.se/vi/10995766.htm?ca=3_s

Köpa till väska sen..

Senast ändrad:
karlstrand skrev:
Blir nog system iaf.. en begagnad.. Blir bäst resultat.

Men har du någon begagnad där allt ingår (väska, minne med mera) för max 7000 kr? Något tips?

Den där Nikon D70.. asså objektiven är ju typ likadana.. båda har omkring 3,6 i zoom.. vad är skillnaden?

Denna kanske!
http://www.blocket.se/vi/10995766.htm?ca=3_s

Köpa till väska sen..

I Nikon-paketet ovan för 6000 kr ingår allt du nämner.

Bägge objektiven har zoomfaktor runt 3,6x men helt olika brännviddsomfång, alltså helt olika typer av objektiv som kompletterar varandra bra.

Minolta Dynax 5D paketet du länkar till är också mycket bra. Denna kamera har också bildstabilisator i huset vilket Nikon D70 saknar. Prova bjud 6000 kr för Minolta-paketet vettja :)

mvh / Matti

Så jag ska köpa Konica Minolta 5D enligt er?
Skulle ni kunna göra en lista som visar vad som är bra och vad som är lite sämre med den.

Och vet ni något väska som rymmer detta:

Konica Minolta Dynax 5D
AF DT Zoom 18-70 mm f/3,5-5,6 (D)
AF DT Zoom 70-210 mm f/3,5-5,6 (D)
SIGMA 18-200 mm, Nypris över 3000:-
512Mb CompactFlash kort
USB sladd
Laddare + 2st Batterier
Kamerarem
Manualer

Senast ändrad:
Väska

Det finns en väska som jag kan rekommendera! Det heter National Geographic Axelväska medium NG2475 och är både bra till storleken och snygg! Lycka till!

Bilagor

• ng2475.jpg
    ng2475.jpg
    26.3 KB · Visningar: 123
karlstrand skrev:
Men är Konica Minolta'n den bästa hittills?

Är det den jag ska satsa på?

Vad du skall göra kan du bara bestämma själv!
Konica Minolta 5D paketet är det som bäst uppfyller dina tidigare specificerade krav, helt klart. Det är ett mycket bra paket för dom pengarna!

mvh / Matti

karlstrand skrev:
Så jag ska köpa Konica Minolta 5D enligt er?
Skulle ni kunna göra en lista som visar vad som är bra och vad som är lite sämre med den.

Nej, nu får du faktiskt ta och jobba lite själv Viktor! Googla med sökord "review Konica Minolta Dynax 5D" så hittar du en hel drös recensioner. Läs och bilda dig din egen uppfattning!!!

Ha´de / Matti

Men det är ju ingen systemkamera så jag behöver ju inte veta vad jag behöver mer... Eller hur menar du?
Konica Minoltan blir perfekt!

Han ger 6000 kr för Konica Minoltan och då ingår allt i paketet. Han kan dessvärre inte hålle den så länge, han har några som ska titta på den i helgen.

Ska jag slå till? Är det svårt att hitta ett sånt här prsvärt paket något mer?

PS. Söker fortfarande väska som rymmer allt.

Tyvärr, går det inte att köpa den.. får leta vidare...

Och nu får bara köpa begagnat runt Blekinge, så det är inte jätte mycket att välja mellen, men det ska nog gå.

karlstrand skrev:
Får allt plats i den då?
Och finns det inte någon annan som är billigare?

Den ska rymma mycket!

Jo, det är klart det gör! Men, gå in och kolla på några fotosidors hemsidor. Jag menar... Utbudet av väskor är ju jättestort. Det är inte så svårt. Men, en riktig och bra, och hållbar väska är värd att lägga ner lite pengar på!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar