Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S9600

Produkter
(logga in för att koppla)
karlstrand skrev:
SanDisk Ultra II 2 GB är 1 krona billigare än Extreme..
Lika bra att köpa Extreme då!

När det gäller batterierna så finns det ett paket som heter:
Uniross Laddset: Sprint 90 min snabbladdare 1-2 timmar + 8st AA NIMH batterier (2500mAh)

Ska jag köpa den istället? Ända skillnaden är att det innehåller 4 st batterier till.

Låter vettigt!

Asken jag nämnde hittar du här, praktisk, så slipper reservbatterierna ligga å skramla!
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=RA104591

mvh / Matti

Nää, lite för dyrt! :p hehe
Japp ska lägga till det..

Något annat man borde ha?'

EDIT: Vad tycker du om Pentax kameran?
Ärligt talat jag tycker den har allt jag behöver asså!
Men vad tycker du?

Senast ändrad:
karlstrand skrev:
Nää, lite för dyrt! :p hehe
Japp ska lägga till det..

Något annat man borde ha?'

EDIT: Vad tycker du om Pentax kameran?
Ärligt talat jag tycker den har allt jag behöver asså!
Men vad tycker du?

Har inte testat Pentaxen men den är säkert bra som de flesta D-SLR nuförtiden. Pris kontra prestanda är ju riktigt bra! Bra kritik i tester har den fått i varje fall, lättanvänd och med bra bildkvalitet :) Pentax är ju också "på G" vad gäller nya modeller och objektiv så det är ett säkert system att satsa på. Vad gäller Pentax finns också ytterligare en stor fördel....alla gamla manuella objektiv från Pentax långa systemkamerahistoria kan användas. Där är begagnatmarknaden enorm! Många olika tillverkare, inte bara Pentax, har gjort objektiv för deras Pentax-K fattning :)

Slå till nu Viktor, nog med förslag!!!

mvh / Matti

Okej, jo pappa har ett gammalt objekt man kanske kan ha med då!

Men som sagt, är det något annat tillbehör man kan behöva?

Finns det någon sida som visar makrobilder tagna med K100D och med det objektivet?

Senast ändrad:
Jag tycker inte du ska bekymra dig om det alls, om du vill lägga mer pengar på utrustning är det bättre att köpa objektiv.

Jag köpte en 9600 i våras och blev grymt besviken på bilderna, närbilderna blev bra men de på över 10m blev suddiga. Jag mailade ett par bilder till Cyberphoto som genast skickade en adresslapp med betalt porto till Fuji. Jag fick tillbaka den efter en vecka med justerad autofokus. AF:n funkar bra nu.
Men det där med bruset upplever jag som besvärande i skuggpartier. Tidningen Foto sågade ju den rätt över och menar att den har visst brus redan vid 80 ASA och jag måste tyvärr hålla med. Sedan läser man andra tester och recensioner som talar om obfintligt brus upp till 400 ASA. Känns som om de talar om en annan kamera, kan det vara så att kvaliten är ojämn.
Hur som helst så har jag ännu inte utforskat den färdigt, tänker köra den lite i RAW för att se var gränserna går. Slängkameran är en Sony DSC H2 på 6 mp och 36-432 mm med stabilisering, bra skärpa även om man alltsom oftast trycker in 2 knappar för mycket samtidigt.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar