Annons

Fuji X100 (!)

Jag beställde en X100 från Dustin, men de fick inte några kameror i fredags som de hade utannonserat på hemsidan. Vilket jag också misstänkte skulle bli fallet.

Så jag avbokade min beställning och beställde från Komplett istället. De hade 4 stycken kameror som de hade fått bekräftad leverans den 13 maj. Jag köpte den sista.

Jag hoppas nu bara att det inte blir samma sak med Komplett utan att de verkligen får sina kameror då.
 
Jag beställde en X100 från Dustin, men de fick inte några kameror i fredags som de hade utannonserat på hemsidan. Vilket jag också misstänkte skulle bli fallet.

Så jag avbokade min beställning och beställde från Komplett istället. De hade 4 stycken kameror som de hade fått bekräftad leverans den 13 maj. Jag köpte den sista.

Jag hoppas nu bara att det inte blir samma sak med Komplett utan att de verkligen får sina kameror då.

Just i nuläget tror jag att du ska ställa dig i så många kö som möjligt om du inte behöver göra någon förskottsinbetalning. Och ställa dig hos rekommenderade återförsäljare av Fujifilm i Sverige. Jag tror jag nämnde NetOnNet att det inte fanns någon kö alls 2:a maj.
 
Leveransdatum

Fick precis nu svar på mitt mail till Dustin ang. leveransdatum av min beställda X100. Mycket luddigt:

"Jag har nu fått svar från mina inköpare som låter meddela att det tyvärr helt obekräftat både för liggande ordrar samt vid nybeställning."
 
En X100 reserverad på Amazon.co.uk

Jag har en X100 reserverad på Amazon.co.uk. Eftersom jag redan har en tänkte jag avboka den. Är någon intresserad, kan vi ju diskutera saken?

Detta för att jag misstänker att det kommer bli svårt att få tag på en X100 överhuvudtaget.

Ni får köpa den för just vad den kostar på Amazon.co.uk. Inget extra. Enligt ordern är det inkl. frakt: £943.94. Det blir väl kring 11000 SEK med bankens avgifter (om Nordea har någon).

Säg till. Jag kan nog hålla i den i en-två dagar.
 
Fick just besked från Komplett. Min Fuji skickades i eftermiddags.

Helgen är räddad! :)
 

Visst - kvittar mig om några avskyr kameran eftersom jag ändå vill ha en. Det är något magiskt över en fickformatskamera som levererar godkända bilder - tyvärr har jag inte sett någon kompakt tidigare som verkligen hållit fullt ut - X100 verkar kunna det. Har den brister? Tja, solen har fläckar, men jag gillar den ändål...
 
Jag hoppar in med lite nybörjarfrågor mitt ibland allt tjatande om leveransdatum hit och dit. =)

Såg att någon köpt en adapterring plus uv-filter till kameran. Betyder det även att man kanske kan skruva på andra saker på objektivet? Typ förstoringsringar, förlängningstjofräs eller andra roliga filter?

Då skulle det kunna bli lite som att man kan byta objektiv, nästan. Eller i alla fall modda lite.

/otto
 
netonnet

Jag ringde netonnet för ett par veckor sedan och frågade om dom hade en kö på den, nej svarade dom och ett par minuter la jag en order. Jag tror dock det bara var skitsnack då dom har ändrat leverans datumet åtskilliga gånger sedan fujifilm sverige gick ut på facebook att dom skickat ut kameran till butikerna. Jag fick ett mail förra veckan att det är ett preliminärt datum på min leverans någon gång denna vecka. Så jag hade inte litat på deras lagerstatus.


Netonnet verkar ha dem i lager nu iaf

http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/avancerad/fujifilm-finepixx100/149758.4556/

Funderar på om man ska boka, eller tror ni dom kommer komma ut i deras butiker så man kan kpa den där?
 
Jag ringde netonnet för ett par veckor sedan och frågade om dom hade en kö på den, nej svarade dom och ett par minuter la jag en order. Jag tror dock det bara var skitsnack då dom har ändrat leverans datumet åtskilliga gånger sedan fujifilm sverige gick ut på facebook att dom skickat ut kameran till butikerna. Jag fick ett mail förra veckan att det är ett preliminärt datum på min leverans någon gång denna vecka. Så jag hade inte litat på deras lagerstatus.

Hej, jag var tvungen o ringa o kolla med dem, hon jag pratade sa iaf att dom hade fått tillräckligt med X100 för att täcka dom som hade beställt + att det nu fanns några kvar. Så jag plockade en :) Tog "expressleverans" så jag får den imorrn!
 
Hej, jag var tvungen o ringa o kolla med dem, hon jag pratade sa iaf att dom hade fått tillräckligt med X100 för att täcka dom som hade beställt + att det nu fanns några kvar. Så jag plockade en :) Tog "expressleverans" så jag får den imorrn!

Grattis!
För mig som står i kön på Dustin så är det helt tyst. Bara väntan, väntan, och väntan. Sa jag förresten... väntan!
 
Ring netonnet o kolla om dom har en över till dig då? som sagt jag blev lovad leverans imorrn..

Funderar på det. Men, nu kollade jag och jag ligger som nummer två i kön hos Dustin. De skulle - förhoppningsvis - få in fyra kameror på fredag så jag vågar inte chansa. Det här är lite som att vänta på tomten när man var liten - man visste aldrig när han skulle komma.
 
Fick min skickad idag trots allt via netonnet!

Någon som vet vart man kan få tag på läder väskan? Verkar vara minst lika svår att få tag på som kameran...
 
Jag ringde NetonNet i fredags, fanns två i kö. De skulle få in 15st på fredagen och fler på måndagen och skulle då totalt fått in 60st. Så det finns nog kameror kvar där. Jag har bestämt mig för att vänta och köpa den i höst i USA då det är så mycket billigare att köpa den där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.