Annons

FS Galleri

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som vet om mejlen med om man blivit antagen eller inte på inskickade bilder till Galleri FS upphört?

Är inte så intresserad av motiveringarna utan mest om den kom med eller inte. Om den kommer med märker man ju men om den inte kommer med och inget mejl kommer kanske den inte kommit fram eller så.

mvh
Mikael
 
Någon som vet om mejlen med om man blivit antagen eller inte på inskickade bilder till Galleri FS upphört?

Är inte så intresserad av motiveringarna utan mest om den kom med eller inte. Om den kommer med märker man ju men om den inte kommer med och inget mejl kommer kanske den inte kommit fram eller så.

mvh
Mikael

Mitt senaste försök så fick jag inget mail heller.
Så det verkar helt klart som att de tagit bort mailen också...
 
Mitt senaste försök så fick jag inget mail heller.
Så det verkar helt klart som att de tagit bort mailen också...
om ni skickade in bilder nyligen tror jag bara att det e för att redaktörerna tagit julledigt... det ligger 11 sidor bilder i röstningspoolen.
antar att dessa behöver ett mänskligt avgörande innan de skickas vidare till publicering/papperskorg.

mina senaste försök har resulterat i mail
dock ingen motivering -jag vill ha tillbaka motiveringen. inget på den här tråden eller liknande ger intrycket av att motiveringen i sig var problem.
irritationen var vad jag kan uttyda mest riktat mot att man slentrianmässigt använde sig av "höjer sig ej över mängden"

så tillbaka med motiveringen! gärna mer detaljerat, kanske med hur stor andel nej/ja röster
 
Tror att värdarna varit upptagna med annat, kanske magasinet eller så. Det var sjukt många bilder som låg för röstning. Fick ett negativt svar på en utav mina idag, så jag tror dom börjat beta av nu.

Mikael
 
Överstruken Galleri FS rubrik?

Hej,

Vet inte om det här är rätt forum för den här frågan men jag vill hur som helst ställa en fråga:

När man lagt in en bild i olika pooler kan man se vilka pooler bilden är inlagd i bland annat genom att man tittar på bilden i mina bilder via min sida. Detta är det enda stället jag hittat där man själv kan se att en bild är inlagd som förslag till FS Galleri.

Fråga: FS Galleri namnet i poolangivelsen kan vara genomstruket. Betyder det att när namnet FS Galleri blir genomstruket att förslaget är förkastat eller varför är förslaget genomstruket? Fick för mig att det tar en viss tid också innan det får egenskapen genomstruket. Var det någonting jag fick för mig eller är det så?

Mvh
/Magnus
 
Tror att den även är överstruken i väntan på att bli antagen eller refuserad också. Skulle den bli komma in så tas överstrykningen bort.
 
Vad letar de efter

Har nu fått samma svar 3 gånger i rad när jag skickat bilder,

"tyvärr har ditt bildförslag till 'Galleri FS' ej antagits. Din bild var inte vad Galleri FS letade efter just nu. Men försök snart igen."

En stilla undran, vad letar de efter just nu? Vore ju bra att vet så att man kan anpassa sig...

"Ja ä int bitter!"
 
Är väl bara en smöravdelning fissa bättre bemedlade som får vara med där. Jag har inte ens försökt få med bilder då mitt område är för smal och udda.
Jag tar ju inte de där "vanliga" bilderna som alla andra tar..
 
Är väl bara en smöravdelning fissa bättre bemedlade som får vara med där. Jag har inte ens försökt få med bilder då mitt område är för smal och udda.
Jag tar ju inte de där "vanliga" bilderna som alla andra tar..
Du kanske ska ge det ett försök? Vad jag förstår är bilderna avpersonifierade när bedömningen görs, så det borde inte vara en avdelning bara för bättre bemedlade. Jag hittade t.om en bussbild där vid en snabbkoll.
 
Vad letar Galleri FS efter just nu???

Har nu fått samma svar 4 gånger i rad när jag skickat bilder.

"tyvärr har ditt bildförslag till 'Galleri FS' ej antagits. Din bild var inte vad Galleri FS letade efter just nu. Men försök snart igen."

En stilla undran, vad letar de efter just nu? Vore ju bra att veta så att man kan anpassa sig...

"Ja ä int bitter!"
 
Har nu fått samma svar 4 gånger i rad när jag skickat bilder.

"tyvärr har ditt bildförslag till 'Galleri FS' ej antagits. Din bild var inte vad Galleri FS letade efter just nu. Men försök snart igen."

En stilla undran, vad letar de efter just nu? Vore ju bra att veta så att man kan anpassa sig...

"Ja ä int bitter!"
Prova med en riktigt bra bild....Det räcker inte med en bra bild.

Tycker klassen på Galleri FS är riktigt hög. Det är få bilder jag tycker "men den var väl inte så speciell?" så jag kan förstå att många får sina bilder refuserade. Har själv försökt tre gånger med att få med bilder (lyckats med två) men den som blev refuserad har jag vunnit en fototävling med. Den var helt enkelt inte i samma klass som de övriga bilderna i Galleri FS. Bara gilla läget.
 
Senast ändrad:
Har nu fått samma svar 4 gånger i rad när jag skickat bilder.

"tyvärr har ditt bildförslag till 'Galleri FS' ej antagits. Din bild var inte vad Galleri FS letade efter just nu. Men försök snart igen."

En stilla undran, vad letar de efter just nu? Vore ju bra att veta så att man kan anpassa sig...

"Ja ä int bitter!"
Om man tittar på hur slussen i Galleri FS fungerar och betänker att alla som publicerats där är del i slussen så är det inte heller så märkligt att det blir ganska generella svar man får när man inte blir antagen. När man får nej på en bild är det väldigt många som givit sitt omdöme. Det är ju troligt att alla givit samma omdöme om bilden, vissa kanske tycker motivet är för allmängiltigt, andra tycker att ljuset är dåligt andra att färgerna ser onaturliga ut osv.

Med den ström av bilder som passerar slussen på galleri FS så skulle det bli ett gigantiskt jobb att ge mer personliga omdömen till de som inte kommer med. Någon skulle måsta sitta och sammanställa alla omdömen, alternativ att gallerivärdarna skriver sitt, men då får man ingen inblick i slussens rådgivande omdömen.

Dessutom är ju inte galleriet någon form av kritikpool, det finns bättre alternativ på fotisidan om man vill ha kritik på sina bilder
Mvh
Lasse
 
Jag har inte orkat läsa hela tråden men jag känner så väl igen den från flera andra ställen där bilder röstas in. Det är alltid någon som tycker att dennes fantastiska bilder som inte fick vara med faktiskt är mycket bättre än alla andra som får vara med. Det är alltså något fel på själva urvalsprocessen och inte på bilderna.

Det är klart att det är jobbigt att få veta att ens perfekta bild inte duger men ta det lugnt, din bild är inte alls dålig den passar bara inte just i FS Galleri. Prova någon annanstans så skall du se att bilden blir höjd till skyarna

Ibland kan en sådan här diskussion vara bra men för det mesta tycker jag att moderatorn borde stänga den direkt, den tillför ingenting.
 
Jag har inte orkat läsa hela tråden men jag känner så väl igen den från flera andra ställen där bilder röstas in. Det är alltid någon som tycker att dennes fantastiska bilder som inte fick vara med faktiskt är mycket bättre än alla andra som får vara med. Det är alltså något fel på själva urvalsprocessen och inte på bilderna.

Det är klart att det är jobbigt att få veta att ens perfekta bild inte duger men ta det lugnt, din bild är inte alls dålig den passar bara inte just i FS Galleri. Prova någon annanstans så skall du se att bilden blir höjd till skyarna

Ibland kan en sådan här diskussion vara bra men för det mesta tycker jag att moderatorn borde stänga den direkt, den tillför ingenting.

Håller med dig i dina åsikter om FS Galleri.

Däremot är jag för det fria ordet och att diskussioner förs i forumen, tycker inte att tråden skall stängas. Ofta kommer det faktiskt ut någonting förr eller senare. Och stängs den ena tråden så startas det en ny.

/Arne
 
Och jag tycker fortfarande att det borde startas ett "Galleri Jag Är INTE Bitter" där den som vill kan lägga in de bilder som ratats till Galleri FS.
 
Nej vi har alla rätt att uttala oss och faktum är att FS-galleri har blivit rätt dåligt de senaste 8 månaderna - många riktigt dålga bilder där och många andre supervassa bilder jag hitat hos andra som inte blir antagna. Antar att det är dags att samla ihop pengar till starkare glasögon till juryn då de verkar ha tappat greppet. Det HAR varit bra, men så är inte längre fallet tyvärr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.