Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fred Miranda, en mästares slideshow

Produkter
(logga in för att koppla)
Aha, där. Fast hos mig är det till höger. Jag måste hålla med Kim. Färgglatt men knappast nyskapande.

Men det måste väl vara väldigt svårt att göra något nyskapande inom naturfotografin och samtidigt få resultatet att blir bra? Det är nog lättare i andra fotogenrer.

Tycker bilderna var helt underbara. Men visst har man sett denna typ av bilder förr.

Nyskapande naturfotografi..

Smaken är ju olika. Tycker man inte att bilderna är något speciellt, så är det väl så. Men det känns faktiskt lite "Jante" över kommentarerna, tycker jag...

Ni som tycker att Freds bilder är "trista" och "fantasilösa", kan ni ge exempel på eller länka till vad ni upplever som nyskapande ochmer spännande naturfoto? Och förklara vad i de bilderna som tänder er?

Jag menar inte att provocera,jag vill bara utvecklas!

Samma frågeställning gäller egentligen även inom porträttfoto, men det kanske är en annan tråd...

mvh J

Jan har en poäng.

Jag håller med om att Freds bilder är traditionella naturbilder, men jag njuter av dem ändå. Fotografi behöver inte alltid vara så himla nyskapande. Jag blir ibland trött på det ständiga tjatet om att "nytt=bra" och "gammalt=trist". Jag tror att en del fotografer fokuserar för mycket på att vara nyskapande.

Min fem-årige grabb satt bredvid mig när jag öppnade länken ovan. Han frågade "varför är bilderna gråa, är de gamla?". Nyskapande...?

*ironi*

Bilderna är jättefina, så även Fred Mirandas.

Mvh Mikael

För mig är Fred Miranda mest känd för sina fina plugins & actions för Photoshop, men visst har en del fina bilder också. Men nog tycker jag standarden på många bilder här på fotosidan är minst lika bra...och vissa t om bättre.

/ Mvh Peter

mrelbe skrev:
Min fem-årige grabb satt bredvid mig när jag öppnade länken ovan. Han frågade "varför är bilderna gråa, är de gamla?". Nyskapande...?

*ironi*

Bilderna är jättefina, så även Fred Mirandas.

Mvh Mikael
Hehe, jo, han har gjort en hel del färggladare bilder oxå, jag menade inte att de var nyskapande för att de var i s/v :D

http://www.terjehelleso.com/

Freds bilder är fina, men enligt min mening inte på något sätt mer märkvärdiga än (väldigt) många andra naturfotografers.

Knappast mästarklass m.a.o.

Mycket vackert. Nyskapande, kanske inte, men man kan ju njuta av bilderna ändå.
Jag funderar lite på hur de har kodat bildspelet, med tanke på att man kan ställa in tid och allt. Jag skulle gärna ha något liknande på min kommande hemsida så att man slipper Flash.

/A\

http://www.fotosidan.se/gallery/lis...p;authorID=2413

Så som jag ser på bilder är svartvita som Kim nu visar passé sedan ett halvsekel för mig. Där ser man hur olika vi är i vår bedömning och det är väl tur det. Jag älskar färger.

Svartvita bilder för mig tillbaks till 1943 när jag 11 år gammal började fotografera, byggde egen förstoringsapparat av en mjölkkruka och slabbade med framkallningsvätskor på mörka vinden.

Jag förstår att det kan finnas något intressant i svartvita bilder för den som inte startade med det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar