gamleJ
Aktiv medlem
Det jag möjligen önskar, är en lättare utrustning , i övrigt som ovan.
T ex stör inte slutarljudet mig nämnvärt, då mitt intresse inom det fotografiska (tyvärr) är ganska smalt; Landskapsfotografering.
För allt det övriga duger mobilen gott för det mesta. Jag skulle vilja utvidga mitt fotografiska intresse till att fotografera människors i gatumiljö (inte minst när jag är på resande fot, men jag är nog för feg för att plåta människor, då det kan uppstå konflikter.
För att exemplifiera;
Idag när jag var på den lokala fiskamarknaden i Port Blair, Indien (där jag f n befinner mig), ville jag ta en bild med (framförallt) en specifik kvinna, och jag väntade på "rätt" ögonblick (det tog sin lilla tid), då jag ville att hennes ansikte skulle vara med.
Detta blev resultatet, och den blicken behöver inte någon förklaring; (Oredigerad Jpegbild direkt från mobilen). Notera kniven hon har i handen !
Jag skulle gärna fotografera (framförallt) kvinnorna här i Indien, då jag tycker att dom klär sig så vackert, men ja, ni förstår ju själva.
Haha. Jag hade också tvekat att ta fler bilder.
Det finns de som tolkar snävt vad gatufoto är och hur bilden få tas. Glömmer vi det så hade tyst slutare och att du skött fokus via skärmen hjälpt i detta läget. Hon hade troligen inte ens märkt att du fotade henne. Detta är ett av många exempel på varför jag tror det blir fler bra bilder med just de tre funktioner jag saknar hos min nuvarande utrustning.