Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag har kanske redan lite större överblick än du eftersom jag använder tre olika kamerasystem.
Ja det har du säkert rent tekniskt men möjligen är det faktiskt så att det som hänt med A6400 och A9 nu tagit handhavandet ett steg till och det är det jag talar om och inte när olika delsystem kom ut på marknaden. Det som är nytt nu och som ändrat mycket är inte att dessa delsystem finns utan att de nu är integrerade på ett betydligt bättre sätt än de faktiskt inte varit tidigare när det exv. gäller AF.
"Sony's new focusing changes EVERYTHING: a6400 vs Fuji X-T3, a9, a7R III, a7 III"
är namnet på denna video nedan ... och även om det nu inte ändrar allt så ändrar det nu drastiskt åtminstone en del Sony-fotografers sätt att ta bilder. Även de nya sensorernas lågljusprestanda vi fått i Sonys senaste sensorer gör att det går att ta bilder nu som det ofta var svårt att ta förr i dåligt ljus och det beror även på den förbättrade AF-funktionen i dåligt ljus och detta skedde det senaste åren och inte för 5-15 år sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=T1TpyRRQBWU
Idag får vi ny firmware till A7 III också med samma algoritmer som i A6400 och A9 när det gäller Eye Focus plus stöd för fokus på djurögon också om vi har lite tur. Det är ju redan väldigt bra men blir nu än bättre.