Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

m.a.

Medlem
Hej! Visste inte i vilket forum jag skulle skriva detta, men blir det någon märkbar skillnad på negativen om jag framkallar dom på tex prolabbet eller hos min lokala fotohandlare som kör in filmen i en sån där kopiator-liknande maskin?

Om man ska ge ett kort svart, negativ - nej, kopior - ja.

Skiljer så lite mellan var man framkallar sina färgneg att jag har ännu inte märkt någon skillnad.

/Henri

Det beror helt på hur de hanterar negativen efteråt. Har sett snabblapp där kunders negativ har legat på golvet och där man satt stora feta tummar mitt på. På andra snabblabb har man skött sig perfekt.

Får du mycket damm och skräp på dina neg så kan det vara en anledning att prova annat lab.

Mao det beror rätt mycket på personalen.

Tack för hjälpen!
Då är det nog lika bra att framkalla dem här i stan då...
Jo att kopior kan skilja väldigt mycket har jag hört. Skulle nog inte anlita den lokala fotogubben för det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar