Advertisement
ANNONS
Annons

från sony a700 till?

Produkter
(logga in för att koppla)

motvind_

Aktiv medlem
Hej!
Jag har nu en sony a700 men läser överallt om nikon och canon och börjar bli lite trött på detta. Jag vill också kunna filma med kameran för intressets skull. Älskar skärpan som blir. Detta går inte med sonys nya heller.

Jag har nog fem objektiv eller likn till sony så därför gör det detta så svårt. Hur tycker ni? Är det värt det?
Vad kan man få sålt allt för egentligen?

Kamerahus+
50/1.4
18-200mm
18-70mm
11-18mm
+ linser
och ett söndrigt 70-300 :p

Går det att få sålt ens? Om man rengör o allt sånt.
Men är det liksom värt det?

Köp dig en filmkamera i stället och få bättre kvalitet... Eller en långzoomkamera som kan filma...

nejnej jag vill absolut inte FILMA, eller ha kameran till endast det. foto är mitt liv! det är en kamera jag vill :p men tröttnar lite på att höra att canon o nikon är bättre jämt.

det är ju inte alls det jag har försökt prata om här.

hur mkt tror ni man kan få sålt? vad kan man få för det? vilken bör man satsa på osv osv osv?

Japp, klart det går att sälja. O sen köper du den nya Sonyn som kommer i vår och ännu bättre objektiv så kan du filma massor ;-)

Fast billigare blir det ju om du sitter still i båten o väntar till du behöver en ny kamera, då köper du en ny som funkar med dina objektiv och då kan den filma också.

Är du på något vis missnöjd med de bilder din A700 levererar? har du sett obearbetade bilder från Canon/Nikon? ser de bättre ut?

det är ju inte alls det jag har försökt prata om här.

hur mkt tror ni man kan få sålt? vad kan man få för det? vilken bör man satsa på osv osv osv?

Asså alvarligt.. Skall du pga "snack" byta system så fattar jag i alla fall absolut noll..

Det är inte lätt detta med grupptryck/modenyck tydligen .. :)

Jag skulle hellre råda dig skaffa bättre val av mer optimerade ljuskänsliga objektiv om jag skulle ge nått råd ...

Vilken filmkamera ger bättre kvalitet? Som inte kostar extremt med pengar?
Det undrar jag nyfiket också. Det finns ju inte en suck att en filmkamera med lillfingernagelstor sensor har en chans mot en systemkamera med APS-C-sensor och ett bra objektiv, rent bildkvalitetsmässigt. Däremot är filmkamerorna bra på bildstabiliseringsfronten, så ett stadigt stativ är nog att rekommendera. Men då blir det troligen desto bättre också.

Inte fasiken vet jag. Men jag antar att en regelrätt filmkamera lär göra ett bättre jobb än en systemkamera gör. Varför skulle det annars påstås att systemkameror inte är så bra på filmandet och af för annars?. Men nu var det inte filmandet som efterfrågades. Så därmed spelar väl det ingen roll..

Inga problem att få utrustningen såld. Bäst är att sälja i delar då ytterst få egentligen är intresserad av en individuell paketdeal (såvida det inte är extremt bra pris). Då jag inte har så bra koll på sonymarknaden så vågar jag dock inte gissa mig till något pris men kolla begmarknaden för en uppfattning.

Sen om det är värt det kan du bara själv svara på. Vilka förväntningar har du? Vilket system har du planer på,modell, nytt, begagnat, vilka objektiv? Ett systembyte kan gå smidigt och snabbt men kan också vara en liten uppoffring både i tid och pengar innan man är på banan igen med sitt nya märke - i synnerhet om man redan har en objektivsamling i sitt nuvarande system.

Om Sony har en ny modell i pipeline med filmning och det är den enda egenskapen du saknar så vänta. Är du av olika anledningar nyfiken på ett nytt märke direkt och är beredd att lägga tid på annonsering och letande - ut med annonser bara. Svårare än så är det väl egentligen inte :)

tack alla :)
var mest nyfiken på vad ni hade o säga.
det handlar inte om grupptryck, men jag har fotat med canon/nikon förut och tycker att oredigerade bilder från dem helt klart blir bättre.

tack alla :)
var mest nyfiken på vad ni hade o säga.
det handlar inte om grupptryck, men jag har fotat med canon/nikon förut och tycker att oredigerade bilder från dem helt klart blir bättre.

Med likvärdig optik och ljusförhållanden? Då är det lätt. Byt!
Själv upplever jag det inte så. På vilket sätt är de bättre? Bara nyfiken!

Köp en bra kompakt som kan filma istället? Det blir helt ok kvalitet på dem nu för tiden. Eller, köp en filmkamera :)

Köp en beggad Canon HF100 eller HF10 videokamera istället. Borde gå att få för runt 5-6000 kr nu. Kostade nya 10-12000 kr. Finns ingen systemkamera vars filmfunktion slår en sån.
MVH/Danne

Med likvärdig optik och ljusförhållanden? Då är det lätt. Byt!
Själv upplever jag det inte så. På vilket sätt är de bättre? Bara nyfiken!

alltså det bara känns som om man inte behöver lägga riktigt lika mkt tid för att få en bra bild med canon/nikon som jag behöver med min sony. det är lättare att få en bra bild utan att greja med tusen intällningar med nikon/canon än sonys. bilden blir mjukare med canon. osv.

och resten: nej jag vill inte ha en filmkamera. en liten som man filmer med har jag. de tvar inte det det hängde på riktigt som sagt :p

nån som vet om de tkommer en ny sony snart? nån som har de senaste med ff?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar