Annons

Fråga om kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Ljungberg

Ny medlem
Till min undervattenskamera har jag en rem som sitter runt handen och spänns med kardborre, på engelska kallas det för "strap handle". Jag har letat lite efter ett likvärdigt system till en Nikon F90 men utan resultat, är det någon som vet om det existerar, var man i så fall kan köpa den och vad den kostar.
Tacksam för svar.
/Peter

Canon har en handledsrem som heter E1 och kostar 270:- på cyberphoto. Visserligen är det pressat "Canon" i den men det gör kanske ingenting...

Många företag som gör väskor od har också olika typer av remmar. Jag vet inte vilka osm har, men OpTech, Tamrac, Domke, LowePro osv är nog värda att kolla upp. Titta in hos din fotohandlare och kolla vad som finns. Internet är inte alltid bäst för att hitta små tillbehör...

/Ingo

Varken Tamrac, Lowe eller Domke har handledremmar.........bara kameraremmar och väskremmar.

Re: Fråga om kamera rem

Hej Peter!

Nikon har en så kallad handlovsrem som heter AH-4. Det är inte speciellt billig, hos Scand.photo kostar den 1095:- inkl moms. Denna passar F60, F70, F90/X, F100, F4 & F5. Kan finnas beg. om du kollar hos typ L-foto.se m.fl.

Hälsningar

Mats

Re; AH-4

Till Jeppe's illustrativa inlägg kompletterar jag. Enligt L-foto's hemsida så har de 1st för 790:-. Vet ej hur ofta de uppdaterar sin hemsida. Hoppas den finns kvar.

Lycka till.

Mats

Helt plötsligt kändes Canons E1 för 270:- billig trots att den är mycket enklare i modellen...

Bilagor

• e1.jpg
    e1.jpg
    11.7 KB · Visningar: 485
Hur sitter den fast då ?

Tack för alla bra svar.
Om det nu är någon av er som äger, en handlovsrem, hur sitter den fast i kameran?
Uppe sitter den givetvis fast i öglan för remmen, men var sitter den fast nerevid, är det så att man skulle kunna sätta en Canon på en Nikon, eller kanske rent utav tillbverka en själv.

/Peter

Sitter en likadan ögla som uppe på kameran på t.ex ett ...hmmm MB-10?? (Canon-freak)

Mao. du måste ha ett batteripack eller handgrepp på kameran för att få den nedre öglan.

Vet doch inte hur AH-4 sitter fast, den ser ut att funka även utan BP eller grepp....klart att det borde den för det priset ;)

AH-4 monteras i kamerans stativfäste. På AH-4'n finns sedan ytterligare ett stativfäste utifall man behöver använda ett.

Hälsningar

Mats

Den är ju inte helt gratis. Hade ingen aning att den var så dyr innan jag såg priset hos Scand.photo. Fick själv tag i en sådan av en slump för ca. ett halvår sedan, betalade 150:-. Den ger ett bra stöd men inte för 1100:-.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar