Annons

Fotouppgifter för nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det var snällt. Kanske ska förtydliga för medlemmarna att inte gå med i en grupp till, utan stanna där ni är, så att det inte blir total förvirring. Snälla admins här gjorde lite för mycket, i all välmening :)

Den jag skapade är raderad. Så det skall inte bli förvirring.

Har tyvär inte hunnit fota något idag på denna uppgiften. Får se om jag hinner med dagsljus här i veckan på någon lunch eller så. :)

Jättebra idé med en grupp för oss som inte har så mycket erfarenhet! Hakar också på, har inte fotat "på riktigt" sedan början av 90-talet då en Minolta Dynax 7000i var det hetaste man kunde ha :D Väntar alltjämt på objektivet (hörde jag J***A SIMPLYELECTRONICS?) till min D90 så jag hakar på uppgifterna så snart det anlänt vilket bör ske under veckan som kommer.

Kul att det blir fler. Jag lade upp två uppgifter tätt för att det var helg, då de flesta hinner plåta mer, men nu blir det inte samma sprut-takt under veckan, flera som måste få chansen att komma igång, och det finns ingen anledning att stressa. Är man extremt fotosugen kan man ju gärna göra flera varianter av de båda uppgifterna som finns, någon gjorde ju på eget initiativ fokus på bakgrunden istället för förgrunden i övning ett, och det kan fler göra som vill. Fler uppgifter kommer vartefter, och några kommer att vara lite svårare också, för dem som kommit en bit på väg. Man gör de som man känner att man klarar och kan hoppa över de andra. Fast å andra sidan är det ju ingen som har dött av att testa en svårare uppgift och kanske inte till hundra procent gå i land med den heller, ju mer man övar, desto bättre blir man, och ju mer man vågar visa, desto mer konstruktiva förslag kan man få till förbättring. TÄnk på att man också lär sig av att kommentera, så våga kommentera varandras bilder också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar