Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppas ni haft en God Jul!

Själv har jag varit störtförkyld innan jul, med en seglivad hosta och snuva som hänger kvar, så jag har mest tagit det lugnt... lite bilder tagna, men om det är något för nästa träff eller inte är jag ännu osäker på. Jag får se.

Hoppas allt är gott med er.

Mvh,
Richard

Ok, en upprepning då:

Nästa gång är söndag 8:e januariCafé Avenyn. Temat för den här gången är Seasons Greetings, fri tolkning (överraska oss! ;-)).

Vad gäller tid finns det två förslag:
  1. Ses på Café Avenyn kl 15
  2. Ses på Café Avenyn kl 18, och att de som vill kan göra en gemensam fotorunda innan, med start kl 14 eller 15.

Jag känner att jag inte vill egenmäktigt bestämma det där med tider. Jag föreslår en virtuell handuppräckning:
- vilka föredrar att ses på kaffét kl 15 en söndag?
- vilka föredrar att ses på kaffét kl 18 en söndag?

Mvh,
Richard ( själv föredrar jag att ses kl 15 )

Jag går gärna en fotorunda, men eftersom vi inte vet så mycket om vädret, i max två, möjligen två och en halv timme, sen har jag frusit ihjäl.
/Anna

Jag hänger gärna på från klockan 15.00 söndagen den 8 januari. Skulle det vara vrålkallt utomhus finns ju alltid möjligheten att lite snabbt värma sig någonstans längs vägen, innan den verkliga fikastunden klockan 18.00 café Aveny. Bör kunna vara ett bra tillfälle för fler (även fotovänner som ej varit med tidigare) att hänga på...

Nästa fråga att avhandla är vart ifrån själva fotorundan (om eftermiddagen) skall ha sin utgångspunkt. Kanske bra om det inte är just vid Caféet. Stockholm central eller Cityterminalen skulle ju kunna vara ett förslag. Ni får gärna komma med lämpliga synpunkter och förslag även i denna fråga.

Mvh/ Lasse Å

Bonusfotokvällar

Hej!

Jag tänkte passa på och bjuda in er grupp till en fotokväll på Kafé Kreaktiv (Hammarby Sjöstad) måndagen den 9:e januari. Jag ser att ni ska ha en träff den 8:e men tänker mig ändå att någon eller några kanske kan vara intresserade.

Tanken med fotokvällarna är att alla med ett fotointresse ska ha någonstans att träffas på. Det finns mängder av bra ställen på nätet men jag har inte hittat något ställe i Stockholm som har "kamera-junta". Vi kommer ha öppet på kaffeet varje måndagkväll från och med den 9:e januari för fotointresserade. Det kommer finnas tillgång till en projektor och därmed möjligheten att visa upp sina bilder alternativt andras bilder som man vill diskutera.

Mvh
/Thomas Rydberg

http://www.kafekreaktiv.se/?p=1303

Jag tror det är bättre att göra en egen tråd om andra träffar och hålla denna till de som vi har på Café Avenyn, annars blir det lätt cirkus. En träff dagen efter en annan är väl inte heller så optimalt, även om idén är god i sig. Personligen kan jag aldrig på måndagar, oavsett verksamhet.

Sorry..

Håller med dig Anna, det blir nog cirkus om svar om detta kommer här.
Jag var bara lite ivrig över att äntligen få igång något och så ville jag bara informera.

Därför hoppas jag att ni inte blir gramse över mitt övertramp och att ni inte svarar på detta här och fortsätter med era träffar på Café Avenyn.

Gott nytt år

Jag tror det är bättre att göra en egen tråd om andra träffar och hålla denna till de som vi har på Café Avenyn, annars blir det lätt cirkus. En träff dagen efter en annan är väl inte heller så optimalt, även om idén är god i sig. Personligen kan jag aldrig på måndagar, oavsett verksamhet.

Absolut, jag är också spontan av mig :) Det är ju bara bra med flera möjligheter till träffar, alla kan inte vid alla tillfällen ändå och då är det ju bra med flera chanser på flera håll. Bara att det kan bli rörigt om det är i samma tråd. Folk bukar kolla in trådarna och prenumerera, så bara du startar en ny så fixar det sig säkert! Gott nytt fotoår till alla!

Kan nog tänka mig att följa med ut på en fotorunda den 8:e, blir dåligt med sånt själv så vore skoj att hänga på andra ut.

Jag känner att jag inte vill egenmäktigt bestämma det där med tider. Jag föreslår en virtuell handuppräckning:
- vilka föredrar att ses på kaffét kl 15 en söndag?
- vilka föredrar att ses på kaffét kl 18 en söndag?

Mvh,
Richard ( själv föredrar jag att ses kl 15 )

15.00 passar bra för mig

Bilagor

• En modern tomte.jpg
    En modern tomte.jpg
    15.4 KB · Visningar: 169
Mm, Casimir... för min del är det mest det jag föredrar, men jag kan också komma kl 18... samtidigt gillar jag själv tanken på en gemensam fotorunda med fik efter, så jag är aningen kluven om jag ska vara ärlig. Dock är det tveksamt om jag går en fotorunda nu på söndag, då jag tänker prioritera att bli helt frisk från en satans segdragen förkylning.

Det är klart, man skulle kunna bestämma att ses kl 15, och då kommer antagligen de som är väldigt pigga på en fotorunda under eftermiddan att be oss fara och flyga ;-).
Själv tycker jag nog att det blir roligare om man är lite fler, och kan rätt lätt anpassa mig till att ses kl 18.

Personlig åsikt: vi kan helt enkelt prova och se vad det ger. Ta upp diskussion om det under fikat?

Mvh,
Richard

Blir det redan 15 så hoppar jag över. Tre timmar ute i vinterväder är en för mycket för mig, jag är så jäkla frusen, men jag ser om jag kan skicka in lite bilder till själva mötet på annat sätt :)

Fast tanken var väl fotorunda med start 14 eller 15 för att vid 18 ha själva träffen på kafét? Inte fotorunda enbart. Eller?

Jag tror att det var både och, men den tidiga starten på rundan gör att det kommer att bli för kallt, förlåt om jag var luddig i min formulering :)

Gott nytt, god fortsättning och god start på året!
Tyvärr jobbar jag varannan helg vilket råkar vara denna. (dock betyder det som tur är att jag kommer kunna nästa gång, på lördag om tre veckor)

Hade jag kunnat komma hade jag gärna kommit på en fotovandring innan också, tycker det låter trevligt och hoppas på det till nästa gång. :)

Blir det redan 15 så hoppar jag över. Tre timmar ute i vinterväder är en för mycket för mig, jag är så jäkla frusen, men jag ser om jag kan skicka in lite bilder till själva mötet på annat sätt :)

Det finns ju inget som hindrar att du kommer till fiket kl 18.
Det finns heller inget som hindrar att du får ett nummer av någon som tänker vara med på fotorundan och hoppar in lite senare (16, säg?). Om nu någon är villig att vara kontakt...

Det lutar alltså åt att man ses på fiket kl 18 och att de som vill går på en föregående fotorunda.

Mvh,
Richard

Som jag ser det blir programmet för söndagen följande:

Huvudpunkten startar som vanligt klockan 18.00 med vanligt fika på Café Avenyn, Kungsgatan.
Här visar de som vill upp vad de lyckats med gällande förra gångens beslutade tema, för diskussion, tankar och idéer. Med andra ord precis som vanligt när vi har våra fikaträffar.
Naturligtvis är man välkommen även utan sådana bilder.

För de som även är sugna på en fotorunda möts vi utanför café Avenyn klockan 15.00. Om det blir något speciellt tema för dagen får de närvarande då fundera över. Ingenting säger att vi är utomhus under hela tiden fram till klockan 18.00. Är vi frusna söker vi oss till lite varmare platser osv.

Mao, välkomna till kvällsfikat eller till en kombinerad fotorunda och kvällsfika.

Mvh/ Lasse Å

PS
Jag har för avsikt att köra den kombinerade varianten. Hoppas på många närvarande, i synnerhet till den vanliga fikastunden klockan 18.00.
DS

Då känns det som om det är dags för en liten avstämning inför söndagens fotofika på café Avenyn samt fotorundan för de som känner för det.

Den viktigaste frågan är om någon av oss fikasugna har någon dator eller liknande med sig inför fotovisningen, uppgiften på caféet?

Nästa fråga: Vilka känner för att komma till fikastunden klockan 18.00?
Följande fråga: Vilka har tänkt dyka upp på fotorundan klockan 15.00?

Som sagt var, det får ses som en testomgång för om det kan vara vettigt med kombinerad fotofika och inledande fotorunda.

Mvh/ Lasse Å

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar