Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade verkligen sett fram emot morgondagens fotofikastund, men tvingas kasta in handduken beroende på hosta och grym förkylning. Blir nog till att ligga nedbäddad istället.
Lycka till med all "rörelse". Ett i mina ögon sett spännande kapitel.

Bilagor

• photolamal_201110271523web.jpg
    photolamal_201110271523web.jpg
    15.3 KB · Visningar: 258
Tänk på att jag har en dryg timme till stan, så meddela i god tid ifall det skulle vara inställt.

PS Jag kommer dock gärna även till ett litet möte och det kanske är så att fler hakar på under morgondagen också, vem vet...

Jag tänkte komma förbi en sväng, men kan förmodligen inte komma förrän runt 19-tiden, om ni är kvar. (Sen måste jag dra vid 20.30-tiden, till tidigare-nämnda tangon)

Har bara blivit en bild den här gången för min del, men den tar jag med mig på usb-stickan.

Vi blev fyra stycken till slut. Så vill tacka för trevlig fika och bildtittande!

Nästa gång för de som är intresserade blir måndagen den 5:e december och vi kör väl samma tid och plats som tidigare gånger: Café Avenyn kl. 18:.
Med temat: Tunnelbana som får tolkas fritt.

Hoppas på att träffa många igen då!

Jag kan inte vara med då, men om någon förklarar det där med dropbox kan jag nog skicka något. Dock tycker jag att det vore kul för både de som skickar in och säkert även för andra, om vi kunde skriva några rader om det som sägs om bilderna här. Skickar man in vill man ju ta del av kritiken och de som inte har varit med alls kanske också lär sig något på vägen. vill man absolut inte få sin kritik i tråden kan man ju enkelt säga ifrån.

Dock tycker jag att det vore kul för både de som skickar in och säkert även för andra, om vi kunde skriva några rader om det som sägs om bilderna här. Skickar man in vill man ju ta del av kritiken och de som inte har varit med alls kanske också lär sig något på vägen.

Rent själviskt håller jag med, jag är t.ex. nyfiken på vad som sas om mina. Samtidigt är jag tveksam, för det kan innebära ett minskat incitament att faktiskt komma till fikat.

Mvh,
Richard

Inget kan gå upp mot att vara där, det man får i tråden är ju bara en sammanfattning. Dessutom har jag så dåligt minne... (och man får ju inte höra vad som sägs om de andra bilderna som var med, bara om sina egna (om inte två råkar ha skickat utan att kunna vara med förstås).

Vi var nyfikna på hastigheten på ditt tunnelbanetåg, men kom fram till att du hade plåtat i 1/40 så tåget hade nog åkt hyfsat snabbt för att så så mycket blurr med förhållandevis kort tid (säg till om tiden är fel, för exif gav ett mycket märkligt värde som vi fick räkna om). Vi spekulerade också i om att panorera baklänges, så att huset alltså skulle ha blivit utan rörelseoskärpa, men kom fram till att det nog är väldigt svårt, speciellt som tåget också skakar.
Någon annan kan väl skriva om den andra bilden?

Vi var nyfikna på hastigheten på ditt tunnelbanetåg,
Det var strax innan den började bromsa in till Brommaplan, på väg in till stan. Jag vet inte riktigt vilken fart tåget brukar ha där, kan det vara ca 50 km/h?

Vi spekulerade också i om att panorera baklänges, så att huset alltså skulle ha blivit utan rörelseoskärpa, men kom fram till att det nog är väldigt svårt, speciellt som tåget också skakar.
Intressant tanke... min första tanke om det är att panoreringen skulle behöva bli så snabb att resultatet blir nånting rundat kanske? Typ lite fisheye runt vertikalaxeln? Jag lär testa, bara för att ;-)

Mvh,
Richard

Mindre än en vecka kvar till nästa gång!

Jag ska själv ut med kameran idag. Ska bort i kväll men tänkte se till att gå lite tidigare än jag behöver så jag kan stå på perrong och missa lite tåg med mening tex. :)

God kväll. Måste tyvärr medge att jag har fått förhinder inför morgondagen, så jag kan tyvärr inte medverka. :-(
Dock verkat lite segt här så vet inte om det var några andra som hade planerat att komma.

Så om det var många som inte kunde komma i morgon men gärna skulle medverka så ser jag inget problem med att vi försöker boka om. :) Men kanske är så att folk har lite fullt upp nu inför julen?...

Så om ni har en träff i morgon så meddela gärna vad ni sa inför nästa, om inte så är jag med på att boka om!

Gärna ombokning för min del

Jag ser gärna en ombokning. Kan efter Lucia (alltså från den 14:e)

Har för egen del också fått förhinder att komma imorgon den 5 december.
För min del ser den 14/12 ut att kunna fungera om det är fler som önskar ombokning och morgondagens fotofika skulle bli inställd.

Jag hade planerat att komma imorrn, men om ingen annan kommer så känns det aningen fånigt...

Den 14e funkar uselt för min del, faktum är att det gäller hela den veckan utom fredag (16e).

Mvh,
Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar