Annons

Novemberträff

Produkter
(logga in för att koppla)
Med viss reservation för ändringar säjjer jag att jag kan i stort sett när som helst. På nåt vänster brukar vi alltid boka dagar jag är upptagen på men...planerar oftast inte mer än ett par dar i förväg så...

Det ska bli SKITKUL att se er igen i alla fall!
 
Jag tror att jag kan fredagen den 11 eller lördagen den 12 november. Skulle någon av de dagarna passa? När ska vi träffas i så fall? Antar att det går att komma ifrån tidigare om vi tar det på lördagen än om vi tar det på fredagen (då ju de flesta är upptagna av annat dagtid).

Någon som kan kolla om vi behöver boka på Nöjesfabriken?
 

Bilagor

  • bowling.gif
    bowling.gif
    37.7 KB · Visningar: 232
Lite information om tider och priser som ni får ta ställning till...

Att endast bowla en lördag kostar 250:-/person och bowlingtimme (en
bowlingtimme är 55 minuter.) Om vi vill ha mer valuta för pengarna kan
vi passa på att käka tvårätters i paketpris med bowlingen för bara
39:- mer än vad en bowlingtimme kostar.

Senast den 9 november behöver ni ha angett om ni accepterar priserna för detta samt vad ni vill göra (bara bowling eller bowling och mat).

Menyn ser ut så här:

Förrätt:
Lax & kräftpannacotta med saffransdoftande musselbuljong samt kummin
flarn

Varmrätt, två alternativ
1. Fisk: Limehalstrad smörfisk med mandelpotatispure samt en sparris
burre blanc
2. Kött: Kalv entrecoté med dragonsås samt rostade rotfrukter

Dessert:
Chokladkaka med apelsinglass samt kaffekrutonger

Tvårätters Nöjesmeny
235:-

Tvårätters Nöjesmeny med bowling
(4-6 pers/bana)
med 1 timmes bowling 289:- inkl moms
med 2 timmars bowling 349:- inkl moms

Det går också att göra Nöjesmenyn till något extra genom att lägga till 40:- för 3-rätters middag.

Alla priser inkl moms och per person.

Mer om tider o s v kommer senare men antagligen börjar vi någon gång under sen eftermiddag, kanske vid 17-tiden eller så.

Anmäl er i den här tråden (namn, mat o s v).
 
novemberträff.

Jag har missat ett antal träffar med WFS och det tycker jag inte är bra...men så är det. I november ser det ut att inte kunna bli av nån träff heller, då jag är verksam inom stockholms filmfestival just nu..har varit mycket film för min del just nu.

men därimot ser december bra ut för min del..blir det en öl då...kan det mycket väll hända att jag följer med på ett eller flera glas. :)

hoppas det är bra med alla annars!

Gustaf
 
Re: novemberträff.

MrZack skrev:
därimot ser december bra ut för min del..blir det en öl då...kan det mycket väll hända att jag följer med på ett eller flera glas. :)

Tja, blir det ett för lågt intresse för den här träffen så... vem vet?

Annars finns det lite lösa funderingar på att köra en träff med gatufotografering i december, förslagsvis mitt i julhandeln. Jag tror det vore ett kul tema att fotografera på - att på bild försöka fånga kommersen, tempot, glittret och de stressade människorna, trafikkaoset och kundvagnskollissionerna...

Det kommer en tråd om detta senare i november. Men visst låter det kul om vi blir en grupp som späder på stressen hos folk ytterligare genom att sticka upp en kamera i ansiktet på dem? :)
 
CSN-finansierad student som jag är känner jag mig tvungen att hoppa över mat och aktiviteter och gå direkt på alkoholen .-p

Jag tittar ner på kvällen för att säga hej och undgå höstkylan en stund!
 
Detta verkar ju vara en osedvanligt trevlig tillställning. Dessvärre blir jag kvar i Umeå över helgen så jag får tyvärr stå över.


Johan
 
Efterssom tom CSN lämnat mig till mitt öde får det bli en variant av Martins förslag...ingen mat, ingen bowling och ingen alkohol...eller jo kanske lite:) Jag dyker in efter middan och kikar när Hans klår upp käglorna.

Men...jag lämnar inget slutgiltifgt besked ännu...kanske ska till GBG över helgen och sitta "kanske måste till BB"-vakt åt en kompis.

Jag återkommer!
 
Ut vore ju kul, men bowlandet och maten verkade ju ointressant.

Antingen kan vi hitta på att gå ut på nöjesfabriken eller annat ställe iaf eler så kan vi skjuta upp på framtiden. Vad tycker ni?
 
För min del vore det bra om vi skjuter på det - jag har inte möjlighet att komma tyvärr. Jag tycker fortfarande att det känns väldigt intressant med Nöjesfabriken, men datumet funkar alltså inte längre för mig. Om ni andra kommer överens om att träffas ändå i morgon, så hoppas jag ni får trevligt och att det kommer en del bilder i tråden.
 
Skulle vara kul att hänga med men den här månaden är det en ekonomisk hopplöshet.
Är redan 2000:- back och det är 2 veckor kvar innan nästa lön.

Annars så kan jag berätta att den 3/12 är det Laleh på Tikiroom i Arvika och den 16/12 Moneybrother på samma ställe.

Ha en trevlig helg!

Tommy (som ska ha en pengabefriad städ och tvätt-helg)
 
Blev det något av det? Och isåfall hur hade ni det? Var lite sugen men istället valde jag att sitta i en båt i storm och ösregn hela lördagen. Nu i efterhand med en go förkylning kanske det inte var riktigt rätt beslut...
 
Nä, vad jag vet bidde det inget. Nu närmar det sig ju jul och i ett mail till Lotta för en stund sedan föreslog jag att vi väntar med en bowling-äta-dricka-diskutera-träff till efter helgerna och tar det i början på nästa år, kanske som ett firande av WFS ettårsjubileum. Folk är ändå ute och äter julmat, julborden avlöser varandra o s v.

I stället kommer det en ny tråd (alldeles strax faktiskt) om nästa träff - den föreslås gå i julens tecken. Ge gärna era synpunkter där så får vi se om vi kan få ihop något mellan julbord, paketjakt och pepparkaksbak! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.