Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Är absolut öppen för andra ombokningsförlag än just den 14/12. Naturligtvis kan ingen garanti lämnas för min del, (hur mycket jag än önskade det). Så kommer ni övriga överens om datum så hakar jag om möjligt på...

Frågan hur många som hade tänkt dyka upp i morgon den 5/12 kanske dock är på sin plats, så ingen blir sittandes ensam eller "överkörd" vid ev ombokning.

Frågan hur många som hade tänkt dyka upp i morgon den 5/12 kanske dock är på sin plats, så ingen blir sittandes ensam eller "överkörd" vid ev ombokning.
Just nu sitter jag i valet och kvalet mellan att gå till kafféet eller inte. Det enda jag ser är en hög som inte tänker komma, och tystnad från ... många andra? bara en?

Så just nu funderar jag på att tro att det inte kommer någon och därmed låta bli själv, FÖRUTOM om några tar och piper till här och säger att de tänker komma.

Mvh,
Richard

Ny intresserad

Verkar vara lite rörigt i gruppen annars en kul ide. Är det planerat något nytt o i så fall var o när?
Borde det inte vara så att man har ett fast datum el en fast dag så kommer dom som kan?

Just nu sitter jag i valet och kvalet mellan att gå till kafféet eller inte. Det enda jag ser är en hög som inte tänker komma, och tystnad från ... många andra? bara en?

Så just nu funderar jag på att tro att det inte kommer någon och därmed låta bli själv, FÖRUTOM om några tar och piper till här och säger att de tänker komma.

Mvh,
Richard

Min kommentar om ombokning var naturligtvis inte tänkt som ett försök att köra över folk. Så var det fler än Richard som tänkte gå idag så hoppas jag de hör av sig och gör det. Har inte något problem med att jag missar ett tillfälle. Kommentaren kom mest då jag hade hört sedan innan att flera inte kunde just denna gång och det hade varit lite tomt i tråden sedan jag skrev i tisdags.

Så som Richard skrev, funderar någon på att gå i kväll så skriv nu och gå. Jag hör gärna om det nästa gång!

Verkar vara lite rörigt i gruppen annars en kul ide. Är det planerat något nytt o i så fall var o när?
Borde det inte vara så att man har ett fast datum el en fast dag så kommer dom som kan?

Har inget fast datum, men det som var tanken var att ha det var 20:e dag. Då blev det var ungefär var tredje vecka (vilket ansågs lagom när vi pratade om det) och veckodagen skiftade så folk som är upptagna en viss veckodag inte missar alltid.

Så inget nytt är planerat just nu eftersom det nog hänger på i kväll. Går några fler så inte Richard blir ensam så får de sätta nästa gång (du just i detta fall är 20 dagar nog inte så bra då de flesta nog inte har tid/lust på juldagen). Är ju lite krångliga tider så här runt jul för många.

Så ja, lite rörigt är det kanske. Hoppas dock på att det kan släta ut sig då man fått till några fler möten och har vanan inne lite. Och utöver det är man naturligtvis välkommen att komma med förslag för att minska rörighet.

Min kommentar om ombokning var naturligtvis inte tänkt som ett försök att köra över folk. Så var det fler än Richard som tänkte gå idag så hoppas jag de hör av sig och gör det. Har inte något problem med att jag missar ett tillfälle. Kommentaren kom mest då jag hade hört sedan innan att flera inte kunde just denna gång och det hade varit lite tomt i tråden sedan jag skrev i tisdags.

Så som Richard skrev, funderar någon på att gå i kväll så skriv nu och gå. Jag hör gärna om det nästa gång!

Kommer i kväll

Har inget fast datum, men det som var tanken var att ha det var 20:e dag. Då blev det var ungefär var tredje vecka (vilket ansågs lagom när vi pratade om det) och veckodagen skiftade så folk som är upptagna en viss veckodag inte missar alltid.

Så inget nytt är planerat just nu eftersom det nog hänger på i kväll. Går några fler så inte Richard blir ensam så får de sätta nästa gång (du just i detta fall är 20 dagar nog inte så bra då de flesta nog inte har tid/lust på juldagen). Är ju lite krångliga tider så här runt jul för många.

Så ja, lite rörigt är det kanske. Hoppas dock på att det kan släta ut sig då man fått till några fler möten och har vanan inne lite. Och utöver det är man naturligtvis välkommen att komma med förslag för att minska rörighet.

Tycker som jag sa att det vore kul o träffa fotofolk o man snackar o m vad man gillar mm
Jobbar skift så kan inte alla gånger jag heller

Jo, man kan ju lägga till en vecka eller två, typ ha en julpaus.

Mvh,
Richard ( kommer, då det verkar vara minst en annan som kommer :) )

Berätta gärna hur det var sedan!

Oavsett hur många (eller få) ni nu blir tycker jag att ni som är närvarande bestämmer nästa datum. Antingen om ni tycker det fungerar i mellandagarna eller så eller om vi ska ta det efter nyår. Så får vi andra rätta oss efter det och huruvida man kan eller ej.

För övrigt kan jag ta på mig att visa upp sånt som stoppats i dropboxen (om det är den fotokatalog Roger delat ut)

Mvh,
Richard

Vi som är här har precis bestämt följande:
- nästa träff blir om 20+14 dagar, dvs 8e januari 2012
- efter att ha jiddrat lite om den stundande tiden kom vi fram till temat "Seasons Greetings", fri tolkning (överraska oss! ;-))

Mvh,
Richard

För övrigt kan jag ta på mig att visa upp sånt som stoppats i dropboxen (om det är den fotokatalog Roger delat ut)

Mvh,
Richard

Steget efter som vanligt.

Jag tog en konceptbild i tunnelbanan i morse. Med 35mm brännvidd i småbildsformat,, f22 och en sekund med ISO 200 så blev det som jag tänkt mig. Stativ i rusningstid på torsdag blir steg.

/Casi

Något vi inte gjorde var att komma fram till ett klockslag. Den 8e är en söndag, en sån dag kan jag gärna avsätta tid lite tidigare, typ starta vid 15 eller så? hur ställer ni er till det?

Mvh,
Richard

Tanke för helgfikadagar...

Kan ju vara en utmärkt tanke att vid fikadagar som infaller på en lördag eller söndag utöka fototräffen till något mer. Ett förslag skulle kunna vara att ses klockan 14.00 eller 15.00 (eller liknande) dessa "helgdagar" (även om det är mörkt ute vintertid) och starta med en gemensam fotorunda.
Tanken är att sedan avsluta på café Aveny i vanlig tid, dvs klockan 18.00. Då kan de som inte kan dagtid ansluta till den vanliga fikastunden.

Vad sägs?

Det tycker jag låter trevligt. Mer än tre timmar ute i kylan pallar man nog inte, men en start vid 15 är ju bra (rent generellt, vet inte än om jag kan komma, beror på jobbet som vanligt)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar