Annons

Fototräff i Lund på Lördag

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tyckte att vi landade på en lagom ambitionsnivå och att det var trevligt att få se personerna bakom namnen.

Det här får vi göra om någon gång...

Ölen?

Varför sade ingen till mig?

Tack skall ni ha alla, ser fram emot nästa gång.

Här är förresten min 13.15bild

Bilagor

• 1315.jpg
    1315.jpg
    22 KB · Visningar: 203
Kalaskul att se! Mycket bra initiativ. Eftersom jag kommer från Lund så var det extra kul!

Jag kunde inte denna gången ju var uppåt i landet... men nästa gång, jag sitter o planerar på en workshop själv ;)

Det kommer fler gånger, med all säkerhet!

Det var en liten miss med utställningen dock, det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Den var fruktansvärt liten och den var inte särskilt bra iheller.

Men det blev helt klart bättre när man fick en öl och kunde snacka lite skit :O)

Just det ja, utställningen av fotografer födda efter 1970 var inte så lysande.
Några bra bilder men alldeles för få, hela utställningen bestod av cirka tjugo bilder bara.

Inga kommentarer och ingen bakgrundsfakta om vilka fotograferna är och varför de valt dessa bilder.

Ta Anna&Petra som exempel (de är två fotografer som jobbar i team, man får aldrig veta vem av dem som tagit deras bilder), de hade en bild på en modell som nästa visade bysten med kall och hård min, tagen i lite fransk modestil. Deras andra bild var av ett lövverk i lite cool stockolmsinspireradavmikaeljanssonmodefotografstil

Gav mig ingenting, kan lika gärna bläddra i ett par av mina tidningar hemma.

Däremot gillade jag Husseins bild från Rosengård(?) på basketspelande tjejer. Och Emil larssons bild på en purjolök.

Men det var trevligt att snackas vid efteråt.

Senast ändrad:
håller helt med dig mipert... tyckte dock även bilden med killen som hoppade ut genom fönstret var bra.

necromancer skrev:
Det kommer fler gånger, med all säkerhet!

Det var en liten miss med utställningen dock, det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Den var fruktansvärt liten och den var inte särskilt bra iheller.

Men det blev helt klart bättre när man fick en öl och kunde snacka lite skit :O)

då ska man alltså inte dit? ;) lägga dom pengarna på en diafilm istället? ;)

Fast tid

Jag röstar att vi gör likadant som stockholmarna... har en fast tid
Lördagarna 12:00 i Lund vid centralen?
då har man så man kan ta sig till andra ställen om folk känenr för det?

Som dom andra sa så var där några foton som var bra, men det var lite mycket fel som grönstick på mer eller mindre alla fotona.

Men om man har rabatt så kostar det 25 kr och det finns mycket annat att titta på där inne än foton :)

lundaträffen

mycket trevligt tyckte jag det var att träffa människorna bakom alla våra konstiga loggnamn
utställningen var i minsta laget men som andra sagt så fanns det vissa bilder som var riktigt bra.
Bäst var dock fikan efteråt med mycket diskussioner.
Lördagar klockan 2 är dock ingen bra tid då jag jobbar till 13.30 i M-Ö varje lördag
flytta fram tiden ett par timmar så är jag klart med!!
mycket trevligt som sagt och detta måste göras om fler gånger

Hej mina vänner :)
Jag tycker att vi tar en tripp till Danmark och deltar i Öresund Networks fototävling (se fotosidans nyheter). Det kanske är dumt att åka i grupp i för sig, men jag tror det kan bli trevligt. Där har dessutom mipert och vi andra som inte fick i oss någon öl i lördags chansen att kompensera detta :)

/Joakim

patrik: NEJ! prata inte om det... jag har knappt sovit inatt. känner mig som en femåring som väntar på födelsedagen :)

jag väntar på att pengarna för den gamla kameran ska ramla in genom brevinkastet... jag hade såklart lite framförhållning och beställde objektiv från cyberphoto i fredags (scandinavian photo hade det inte i lager) och nu får jag veta att dom inte vill skicka det mot faktura för att företages kredithistora är för kort (vi startade 1984). så det blir till att beställa från scandinavian photo, precis som vanligt... även om det innebär ÄNNU LÄNGRE VÄNTETID!! :)

jbomelin skrev:
förresten måste jag skälla på dig, necromancer. jag har blivit helt besatt av IS nu :)

*hehehehehe* I KNOW! Visst är det coolt :)

Ska belåna min kropp nu så att jag kan köpa ett EF 100-400/4.5-5.6L IS USM så fort som möjligt..... *suck*

Trist med din kamera :( Hoppas att du får den innan helgen, du skulle väl till Hedeskoga och fota bilar i terräng? Jag kan nog inte åka dit, men ska försöka.

Jäpp, antagligen ska jag det. Men å andra sidan är det kanske inte så fräckt med bara ett normalobjektiv :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar