lottawe
Aktiv medlem
Beroende på sammanhang. Isf kan jag hålla med!mange78 skrev:
Ja, och det är riktigt bra bilder förövrigt!
Men inte tillsammans som enda tre i den annonsen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beroende på sammanhang. Isf kan jag hålla med!mange78 skrev:
lottawe skrev:
Jag förstår inte valet av bilderna fotoskolan gjort till sin annons. Vad vill de säga med just de bilderna alltså. Budskapet..
Vore intressant att höra hur andra uppfattar annonsen och bilderna i den. Vad tänker Du?
mange78 skrev:
lottawe skrev:
Beroende på sammanhang. Isf kan jag hålla med!
Men inte tillsammans som enda tre i den annonsen..
Jag ser ingen som stötande i sig, men reklamen tycker jag är det iom kombinationen av bilderna i sammanhanget.mange78 skrev:
Fast det är väl bara en av de tre bilderna du finner vara stötande? Vad tycker du om de andra två då?
lottawe skrev:
Jag ser ingen som stötande i sig, men reklamen tycker jag är det iom kombinationen av bilderna i sammanhanget.
Och den i Fine art nude-poolen har jag ju sett förr och där ifrågasätter jag sånt jag ser som stötande, men har inte uppfattat den bilden så. Där är sammanhanget för publiceringen helt rätt.
Det har de säkert gjort också och visst har de ju den rätten. Frågan är bara om hur de uppfattas utifrån valet.Anddje skrev:
Jag tycker att dom får välja vilka bilder dom vill.
????? Men vaför har dom valt som dom har gjort? Jag såg deras utställning för ett par veckor sedan, och vet att det finns mycket fina bilder att välja på. Men dom kanske söker män med den gamla slitna mansrollen? Vad vet jag.Anddje skrev:
Jag tycker att dom får välja vilka bilder dom vill.
Anddje skrev:
dom har skrivit <a href="www.folkuniversitetet.se/fotoskolan" />
istället för
<a href="http://www.folkuniversitetet.se/fotoskolan" />
så den länkar internt på fotosidan och det blir fel.
mats lindfors skrev:
????? Men vaför har dom valt som dom har gjort? Jag såg deras utställning för ett par veckor sedan, och vet att det finns mycket fina bilder att välja på. Men dom kanske söker män med den gamla slitna mansrollen? Vad vet jag.
//mats
Bra reklam bör väcka uppmärksamhet hos utvald målgrupp för att uppfylla sitt syfte.Arleklint skrev:
Annonsen väckte uppmärksamhet. Det är väl annonsörens enda krassa syfte, och denna tråd hjälpte till.
lottawe skrev:
....
Väcker reklamen uppmärksamhet som får folk som borde ligga inom målgruppen att vilja bojkotta i stället för att köpa, då är den rentav misslyckad.
Clouseau skrev:
OT-varning!!!
Saxat från sidan: http://www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx?id=75791
"För att kunna genomföra utbildningen behöver du ha en analog kamerautrustning samt en digital systemkamera. Digitalkameran måste ha minst 6-megapixel nivå. Vi rekommenderar dock att din kamera har minst 10-megapixels för att gardera dig mot kommande teknisk utveckling."
Undrar vad det är för teknisk utveckling som gör att man måste ha 10Mp för att lära sig att fotografera!?