PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag tycker det är bra med poolen för ärlig kritik där man inte behöver vara rädd för att trampa folk på tårna.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elmfeldt skrev:
Vi lyssnar på kritiken. Just nu finns det tre pooler att välja mellan, och sedan ett antal forum (gjorde en sammanslagning innan lunch faktiskt). Forum tycker jag behöver en hyfsat tydlig uppdelning för att man skall kunna leta efter det som intresserar och en uppdelning skall göra det lättare att lägga rätt (det är mer informationsstruktur), och för poolerna är det egentligen bara tre som man behöver välja mellan.
Med tanke pa 'inflationen' av bilder sa tycker jag att den nya indelningen ar ett intressant forsok. Men jag ar pa semester (seg i kolan) sa jag kan ha fel...urbano skrev:
Inspektor Clouseau gör aldrig samma misstag två gånger...han har ALLTID några nya i bakfickan.
Jag håller på att ramla av stolen när jag ser att bildkritik nu delats upp i nybörjare, mellam och mörkrost (förlåt) erfarna skulle det vara.
Att inte se skogen för bara träd. Fotosidan delar upp sig i små, små atomer och försvinner väl till slut. För ingen mänsklig hjärna kan hänga med i alla dessa vindlingar av kategorier och underkategorier samt underkategorier till underkategorierna osv.
Men ge er nu. Detta är ren galenskap.
elmfeldt skrev:
Det var väl först efter att vi satte de första rubrikerna som vi insåg att de kanske inte var klockrena. Det jag lutar mot nu är alltså mjukstart > stenhårt.
LasseL skrev:
Det är ju förvisso sant men det är nog viktigt att utvärdera (japp här kommer lärartakterna fram) det här systemet för det gynnar (tror jag åtminstone) inte gott självförtroende. Oberoende av vad man tycker jämför man sig med andra och man kommer säkerligen kolla vad de andra poolbilderna håller för kvalitet. Det som blir märkligt här är att bildkritik trots allt är något subjektivt som syftar till att utveckla individens bildseende osv. Att då kategorisera torde ju hämma snarare än utveckla.
"Jag tycker mig redan nu se att "Bildkritik- Mycket erfaren" börjar svämmas över med halvdassiga dussinbilder."
Är det verkligen den här mentaliteten som FS vill befrämja?
elmfeldt skrev:
Det finns en länk som tar fram alla bilder för kritik oavsett pool och det är den som vi pushar mest.
Intresseavdelningar är på g.
elmfeldt skrev:
Nu målar du allt faen på väggen. Vad man får skriva är rekommendationer. Det finns inga lagbrott. Så kör på du med kommenterandet. Du kommer säkert inte bli anklagad. Skulle du bli det så är det bara att rapportera.
elmfeldt skrev:
Det är inget nytt under solen att det är vår åsikt. Vi har ett antal forum/bildregler etc, och på dessa appliceras bondförnuft. Det är inga lagar, men tydliga regler. Jag förstår inte vad dilemmat skulle vara. Vem är det som frågat men inte fått svar? Jag förstår inte!? Målade du faen på väggen för att provocera!? Vart vill du komma?
Tittar man på månad 06 så syns en minskning varje år, inte bara detta trots det vackra vädret och fotbollen på TV:n.jkene skrev:
Tittar man på statistiken har ockå givna kommentarerer stagnerat medans nya bilder fortsätter exponentiellt uppåt.
Förresten så syns samma minskning på bilder också jämfört med förra månaden och månaden innan, så det där ser inte ut att vara en sanning.medans nya bilder fortsätter exponentiellt uppåt.
elmfeldt skrev:
Det finns en länk som tar fram alla bilder för kritik oavsett pool och det är den som vi pushar mest.
Intresseavdelningar är på g.