svårt att hålla rätt kurs....
Hej på er alla!
Jag har fotograferat med systemkamera sedan i April 2005. Fotosidan.se är min största inspiartion/influensekälla till mitt fotograferande och allt jag kan om bildens efterbehandling har jag lärt mig här.
När jag tittar på mina inkomna bildkommentarer så är säkert 8 av 10 kommentarer från amatörfotografer. Jag kan hålla med om att "Jäkligt snygg bild, den här gillar jag" kanske inte har den "tyngden" som tex "Fin komposition. Bra skärpeplacering och skärpedjup". Men som jag ser det, så ger/får man bildkommentarer som oftats ligger på ens egen kunskapsnivå. Jag blir alltid positivt överraskad av inkomna bildkommentarer, oavsett dess "kaliber".
FS helt "outstanding" på den svenska webben idag. När erfarna fotografer som tex Olle Bjernulf eller Bernt Carlzon ger mig bildkommentarer, så ser jag det som en bonus. Emellanåt får vi alla fram bilder med extra intressant innehåll.
Oavsett vem som ger bildkommentarer så "behöver" jag bildkommentarer för att utvecklas. 10 eller 300 kommentarer det är ointressant. Less is more.
Det laddas upp många bilder här på FS, det är ju inte konstigt att många tycker att bildernas kvalitetet är "ojämna". Problemet är att oftast när något blir s t o r t, då är det svårt att ha bra kontroll och det krävs ett antal personer som styr det hela. Jag kan tänka mig att om vi är 50000 medlemmar så behövs väl närmare 100 administrativa ialafall. Annars vet nog inte båten vilken kurs den ska hålla.
Tyvärr har jag ingen kunskap om hur denna förändring/förbättring skall se ut, men läser jag något intressant då suger jag åt mig det och förhoppningsvis så bidrar jag med att hålla FS på rätt kurs
Tack för du läste mina rader.
Glöm inte:
Fotografera mera och gå närmare.
Hälsningar,
Michael Jönsson