Hej, jag hörde att vårt svar efterlystes i denna tråd. Jag läste första inlägget när det dök upp men det var mer formulerat som ett debattinlägg än någon direkt fråga riktad till oss så jag har inte hängt med.
Jag kan inte riktigt bena ut vad det är för svar ni vill ha av oss ur alla dessa inlägg. Åsikterna går ibland vitt isär ibland huruvida det skall komma in många bilder eller få, många kommentarer eller bara vettiga. Det går inte att göra alla till lags...
Ang antal moderatorer odyl; moderatorerna agerar ju primärt på rapporterade inlägg, bilder mm. Och det kommer faktiskt väldigt lite sådant så vi har inte sett behovet av att ha flera. Specialpoolerna har sina poolvärdar, men till Bildkritik skulle man nog koppla in ett par extra kanske.
Men det är alltså viktigt att rapportera när ni ser något felaktigt, tex knäppa kommentarer, den där bilden som någon annan hade tagit etc. Utan dessa rapporter har vi och värdarna inte en chans att reagera på sådant ni tycker är fel.
Debatten är inte ny, sådana här synpunkter på inflöde och antal kommentarer har förekommit sedan 2002 och vi har gjort en hel del ändringar under åren. Det är en fortlöpande process, jag tror inte heller på att göra snabba och många ändringar i funktionerna, för det tar en lång stund att testa igenom nya koncept och vänja medlemmar att jobba på lite annorlunda sätt - tex pooler som vart helt utbuat som koncept från början, men ivartfall börjar etablera sig mer nu.
Det här diskuterar vi fn att göra:
- ta bort "Alla nya bilder" även från menyn
- kommentarer och kritik ges bara via pooler, ivartfall en viss tid efter uppladdning
- fler pooler och smartare översikts/sökfunktioner för pooler: det skall funka tämligen lika som forumet
- testa nya poolidéer; pool för betalande, "elitpool" odyl
Många av er som klagar på mängden bilder och få kommentarer verkar inte heller använda poolerna i er "FS workflow". Varför? Har ni prövat?
(Olika förslag på förändringar i pooler mm kan ni ta upp i Funktionsförslag, enklare att diskutera varje funktion separat.)