Gutta skrev:
Det är nog riktigt, men kommenterandet kanske ökar? Om inget annat slipper vi, som många gett uttryck för, att sortera ut de bra bilderna ur en till synes oändlig ström av mediokra(för att inte säga usla?) bilder som verkar läggas upp bara för att man kan.
Men det är ju just detta som också är en del av problematiken - Varför är det ingen som påpekar eller talar om att det är mediokra bilder? Vad är det dessutom som kännetecknar mediokra bilder?
Varför lösa normen på tekniskt vis, när man faktiskt kan tala om för folk att bilden inte fungerar överhuvudtaget och är därmed medioker?
Om vi kommenterar de dåliga bilderna, så kan väl folk lära sig av detta - Vad blir fotosidan för plats om vi bara skall ladda upp "bra bilder"?
Jag anser inte att mitt förslag komplicerar mer, däremot så "tvingar" det folk till att faktiskt kommentera om man skall kunna ladda upp bilder. Med "betygssystemet", som sätts av mottagaren, så "tvingas" man även att anstränga sig för att lämna ifrån sig kommentarer som kan vara av nytta.
Orkar man inte att engagera sig och kommentera, som det är nu, varför skall man då få ladda upp bilder? M a o det är bara fotosidans grundtanke som jag normaliserar med ett balanserat system.
Genom att mottagaren av kommentaren betygssätter den, så kan jag inte lämna "lågvatten" kommentarer som "schysst häck", "skönt ljus" osv om mottagaren inte vill ha det.
Annars är ju alternativet att vi alla lär oss ta enbart kanonbra bilder, så att vi får fler kommentarer.