Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotomanipulation?

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
hej!
har en liten fråga, får man lägga ut fotomanipulationer på Fotosidan? med det menar jag inte att man ändrat nivåer, kontrast osv. utan hårt bearbetade bilder med olika lager osv.
jag har sett att någon lagt ut konstverk som tex polaroid bilder ihopklippta med bokmärke och liknande, mina bilder är gjorda i photoshop. och nu undrar jag allså om jag får lägga ut dessa?
/Tim

Min spontana reaktion till din fråga är att så länge det går att se att det är ett foto så är det OK.
Detta är ju en sida för fotografer som vill ha kritik på sina fotografier och sitt fotograferande. Är det Photoshop-kritik du är ute efter så är kanske inte det här rätt plats.

Detta är alltså bara min personliga reflektion, vad som gäller rent regelmässigt får någon annan svara på.

Piha

P.S. Om nån undrar så är jag inte släkt med Tim D.S.

hmm varför svarar bara personer med Hansen som efternamn=)
aja ni har nog rätt Fotosidan e kanske inte rätta stället, tänkte bara jag skulle lägga ut lite grejjer tills ja får min kamera jag beställt, så jag kan lägga ut "vanliga" foto.
/Tim som inte är släkt med Pia eller Johan.

Tim_D70 skrev:
aja ni har nog rätt Fotosidan e kanske inte rätta stället, tänkte bara jag skulle lägga ut lite grejjer tills ja får min kamera jag beställt, så jag kan lägga ut "vanliga" foto.

Jag har egentligen inget att säga, men nu finns det ett nytt efternamn i alla fall :)

/ Marcus

Tim_D70 skrev:

Host ... harkel ... jag heter minsann Hansén och är ingen gröttalande danskättling ... *fint värre* :)

Heter inte hon som vann OS i lerduveskytte också Pia Hansen?

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar