Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotolabo

Produkter
(logga in för att koppla)

jtkarlsson

Aktiv medlem
Skickade iväg några bilder för utskrift igår. Jag använde funktionen "Assign profile" i PS och valde Fotolabos profil. Kom just att tänka på om detta blev rätt. Skulle jag istället ha valt "Convert to profile"?

Assign profile så blir det samma sak som om du bara skulle skickat in det till dom, du skulle valt convert ja..

Assing profile förändrar bara hur du visar bilden i photoshop, convert förändrar själva värdena i filen.

Såvida deras maskin inte behandlar embedded profiles så är det nog kört....gör den det funkar det, för jag antar att du inte kryssade ur rutan ICC profile.

Fråga Fotolabo är nog bäst.

Har pratat med Fotolabo. Man måste konvertera till deras profil. Men jag ska titta på bilderna när de kommer och då avgöra om jag ska göra om beställningen. Min skärm är nog inte 100 kalibrerad, så det är svårt att veta resultatet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar