ANNONS
Annons

Fotoklubbar i Gbg

Produkter
(logga in för att koppla)

Malaka

Aktiv medlem
Jag undrar lite vad det finns för fotoklubbar i gbg och deras inriktningar. Jag är nybörjare och jobbar med färg neg. men tycker att det skulle vara kul att slabba lite i mörkrum. Har tittat lite på klubbar på internet men vill gärna ha lite tips av er!

Ett antal fotoklubbar finns här och här.

Jag har nyligen gått med i FK Pan och mitt intryck av klubben är gott hittills. Jag vet att FK Pan har ett mörkrum, men jag vet inte om det är rustat för färgkopiering.

Det anrika Fotohuset mitt i stan, som har varit en samlingsplats och utställningslokal för flera Gbg-klubbar, har nyligen gått i graven. Tyvärr.

Senast ändrad:
Jag formulerade mig lite fel..Vad jag menar är att jag kör färgneg idag men skulle gärna köra mer s/v om jag hade tillgång till mörkrum. Har Pan någon hemsida?Var träffas ni?

Ordinarie månadsmöten hålls i en lokal i Kortedala. Inom klubben finns dessutom en speciell "bildgrupp" som har egna träffar på olika platser.

Såvitt jag vet finns det ännu ingen hemsida (jag kan ha fel...).

Bättre info kan du få från kontaktpersonerna i länkarna ovan. Eller e-posta till [email protected].

Att det ska vara så svårt att hitta ngt mitt i stan då?? Är det verkligen kortedala, mölndal och mölnlycke som gäller?

Jag är mest ute efter mörkrum istan, men kan även tänka mig andra fotoaktiviteter.

nån som känner till ngt i Gbg innerstad?

Fotografiska föreningen i göteborg är också en trevlig klubb. Efter fotohusets försvinnande verkar det som om mötena kommer att vara i olskroken/bagaregården, i stduieförbundet Falkens lokaler.

Jag är själv medlem, även om jag inte varit aktiv på ett tag.

http://www.netg.se/ffg/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar