Annons

Fotografier för träning

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Mollin

Avslutat medlemskap
Hej,

Ville se om det fanns personer som kan tänka sig att dela med sig av sina bilder till mig för att kunna träna på digital retuschering. Jag har sysslat med detta ganska länge, men som med vilken konst som helst blir man aldrig fullärd. Blir jag bättre på enbart en sak är jag nöjd!

Så, någon som känner sig intresserad? :) Delar absolut inte med mig av bilderna varken Online eller Offline, förutom direkt till ägaren.

Önskvärt:
  • Porträtt
  • Filtypen RAW eller TIFF (JPEG i värsta fall)
  • Stor upplösning
  • Helt oredigerade

Tack! /Magnus

Jag har en bild du gärna får bita lite i. Den är tagen på hög ISO i beckmörker ljussatt endast av stearinljus, och jag har inte lyckats få till hudtonerna i den när jag trixat. Att bara färgkorrigera den gör den lite väl neutral och tråkig, skulle gärna bevara lite av värmen från ljusen.

Intressant?

Jag har en bild du gärna får bita lite i. Den är tagen på hög ISO i beckmörker ljussatt endast av stearinljus, och jag har inte lyckats få till hudtonerna i den när jag trixat. Att bara färgkorrigera den gör den lite väl neutral och tråkig, skulle gärna bevara lite av värmen från ljusen.

Intressant?

Absolut, kan vara intressant! :) Kan dock vara ganska svårt att få den fin om den är väldigt grynig?

Hur önskar du leverera bilden?

Om jag lägger ett par bilder i en dropbox + vad jag gjorde med den.
Vore intressant att se vad du gör.
Kan det vara ngt?

För er andra som är intresserade eller kan tänka sig att skicka några bilder kan använda den e-post adress ovan för att dela en mapp på Dropbox. Uppskattar verkligen att ni tar er tid att skicka porträtt till mig! Tack!

Vill tacka er alla som skickat bilder till mig, det uppskattas verkligen. Jag har haft semester nu i Ca. en vecka så jag har knappt öppnat Photoshop på denna tid, men nu (imorgon) är jag tillbaka och kan fortsätta träna lite! :)

Återigen, tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar