avslutat2
Aktiv medlem
Leifer skrev:
Charmig typ det där, lögnare, slödder...
Ja, det är onekligen starka ord för att beskriva någon som har slarvat med sin kameraväska!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Leifer skrev:
Charmig typ det där, lögnare, slödder...
m.bucht skrev:
Den här tråden har ju spårat ur fullständigt!!!
Stäng tråden för H*lvete!
johnniedunberg skrev:
Ja, det är onekligen starka ord för att beskriva någon som har slarvat med sin kameraväska!
RGB skrev:
Jamen vad är detta för tråd? Snacka om dagens i-lands problem..
Varför stänger inte admin tråden? Har den inte redan urartat med pajkastning och "slödder" och annat? Är inte ämnet tillräckligt uttömt?
Madeliene skrev:
Kan inte ALLA vi lägga en Tomiyama 6x24 cm Art panorama i vår kameraväska?
anonymous skrev:
Slarvat? Det gör jag med mina nycklar ibland! Ljuga är nåt helt annat!
Leifer skrev:
Och att kalla andra människor slödder, vad är det enligt din moral?
anonymous skrev:
Slarvat? Det gör jag med mina nycklar ibland! Ljuga är nåt helt annat!
anonymous skrev:
Ingen verkan utan orsak!
johnniedunberg skrev:
Att ange att man har en superdupermiljonermegapixelfullformatimagestabilized kamera med en oerhörd mängd objektiv trots att man egentligen bara drömmer om den är knappast omoraliskt, möjligtvis patetiskt.
Leifer skrev:
Jag förstod nästan att du inte skulle ha något svar på det...
anonymous skrev:
Du verkar vara väldigt upprörd. Hör du till den skaran också som kanske säger lite för mycket om sig själv och i verkligheten är ......
Du fick ett förslag! Läs inte tråden!
anonymous skrev:
Det är svaret bara att du inte förstor, det kommer ifrån en känd filosof
Eller jag skulle ha sagt så här, om det inte är din skjorta så ta den inte på dig. Och det bara för att försöker förenkla det hela.
m.bucht skrev:
Är vadå??
Vad jag menar är att detta var ju en sak ifrån början mellan trådskaparen och en person till som hade råkat lägga denna fantastiska kamera i sin "kameraväska" utan att igentligen äga den.
Jag förstår inte bara vart trådskaparen vill komma med denna tråden?
Nu är det visst 5 som äger en sådan kamera!?
Denna tråden kommer bara att fortsätta innnehålla en massa ordbajs och inte leda till något mera.
Det är därför jag tycker att man kanske skulle stänga tråden.
Och jag är inte upprörd.
anonymous skrev:
Trådskaparen kanske försöker belysa ett vanligt problem här på fotosidan som vissa vill helt enkelt inte begripa!
DET ÄR OHEDERLIGT BETEENDE MOT DE ANDRA ATT PÅSTÅ ATT MAN HAR FAST MA INTE HAR. ATT DET INTE BORDE FÖREKOMMA ÖVER HUVUD TAGET. DET ÄR INGET SLARV SOM KANSKE LIKASINNADE FÖRSÖKER BORTFÖRKLARA! DET ÄR LÖGN!
Det är inte rätt vare sig mot dig själv eller mot oss andra!
Och det angår os alla eftersom etik och moral ska råda.
Melker Humala skrev:
Kanske skulle Frank ha valt ett mindre värdeladdat ord istället för att kalla folk lögnare. En stilla vädjan om att var mer noggran med kameraväskan kanske hade gjort större nytta.
Jag måste nog erkänna att jag inte tar kameraväskan på något större allvar och kanske det inte stämmer riktigt i min heller. Jag tror dessutom att majoriteten av medlemmarna ser den som en fingervisning snarare än absolut sanning.
Därmed tycker inte jag att det är OK med påhopp och att kalla folk lögnare eller slödder. Dylikt beteende främjar ju inte trivseln på fotosidan direkt och personligen blir jag mer upprörd av att man kan hålla på på detta viset än en uppenbarlig miss med kameraväskan. Avsikten har ju inte varit att föra någon bakom ljuset. Dessutom så blev ju missförståndet utrett redan i den mailkonversation som trådstartaren hade innan tråden skapades.
m.bucht skrev:
OK Frank
Jag kan köpa ditt resonemang om etik och moral.
Vad jag också håller med dig om är att det vore kul om man kunde lita på att kameraväskan stämmer. Det kommer nog aldrig tyvärr att bli så.
Men du Frank, kom gärna med en ursäkt för "slödder och lögnare"
//m bucht