Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera vid kusten utanför Gbg

Produkter
(logga in för att koppla)

roding

Aktiv medlem
Någon som har bra tips på vart man kan bege sig nu i denna årstid om man gärna vill ut till kusten utanför Göteborg? Något ställe dit man kan ta sig lätt med bil och färja, med fina fototillfällen. Är glad för alla tips!

/Magnus

Jag ser att du bor i Fjärås, inte långt från mig med andra ord...

i området har du ett flertal bra platser. Men ett guldkorn är kärnkraftvärkets utlopp av kylvattnet... det rinenr rakt ut i havet.

Kör ner till kärnkraftverket. Du komemr till en rodenll, kör rakt igenom, svänger man vänster kommer man till ett stort fågeltorn, men kör rakt fram.
Omgående kommer du köra förbi hela kärnkraftsanläggningen. Efter det komemr det ganska direkt en skitväg till höger osm svänger upp mot baksidan av anläggningen, den vägen skall du INTE ta, men omgående efter den kommer en smal väg som är grusad, den ska du in på. Sedan följder du vägen tills den tar slut i en parkering. Nu är du framme vid ett naturskyddsområde... kliv ur bilden och traska ner till havet. Det finns en udde där bestående av ett "berg" eller klippor kanske är bättre, du kan gå ut på den och fotografera massa saker.

titta på min bild "Hårt mot Hårt" den är tagen där. Du har även 2 st fyrar du kan plåta med teleobjektiv, har du super tele, typ 400mm kan du plåta Fyren Nidingen fint i solnedgången.

Det finns massa andra fina ställen, men detta kanske duger.

Tja... Bohuslän i allmänhet? Hamburgsund, Marstrand, Tjörn osv. Eller varför inte Torslanda och områdena kring det? Varholmen, Hönö osv. Och Torsviken är ju dessutom ett Natura 2000-område med rikt djurliv.

Eller så kan man ta färjan ut till någon ö. Möjligheterna är många.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar