Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Tuddis

Medlem
Tänkte att jag skulle vara ute i god tid!

Skall på kryssning i Maj till Stockholm. Tänkte då förstås ta med Kameran, så jag skulle behöva lite tips från er om vad man borde fotografera i Stockholm, allt från kultur minen till berömda och kända platser, tänkte röra mig fördetmesta i Gamla Stan men andra ställen går också bra, bara det inte är för långt bort från Centralstationen.

så alla tips är vällkomna

Utan att vara oförskämd, om du får tips så fotar du ju bara sånt som alla andra fotar. Gå på eget strövtåg så fångar du kanske sådant som vi andra inte ser.

Utan att vara oförskämd, om du får tips så fotar du ju bara sånt som alla andra fotar. Gå på eget strövtåg så fångar du kanske sådant som vi andra inte ser.

Å andra sidan, om man åker på kryssning till stockholm kanske man vill se the sights också. Kanske shysst utsikt o gamla söderkåkar? I så fall tycker jag det här är en bra utgångspunkt för lite fina bilder. Rätt nara från gamla stan också.

VH
Richard

Hej

Jag var ute en sväng i Gamla stan förra sommaren och fast jag kom dit innnan 10 på en Lördag morgon så var det redan en del folk ute, dock bara turister :)

Så mitt råd är att om du vill fota på typiska turistplatser som Gamla stan, se då till att masa dig ur sängen tidigt på morgonen så du kan ta dina bilder i lugn och ro.

Sen skriver jag under på Richards rekomendation också,

Hej

Jag var ute en sväng i Gamla stan förra sommaren och fast jag kom dit innnan 10 på en Lördag morgon så var det redan en del folk ute, dock bara turister :)

Så mitt råd är att om du vill fota på typiska turistplatser som Gamla stan, se då till att masa dig ur sängen tidigt på morgonen så du kan ta dina bilder i lugn och ro.

Sen skriver jag under på Richards rekomendation också,

Du var ute på lördagen, Hur är det på en vardag. är det lika mycket turister ute då?

Om det inte "får" vara för långt från Centralen så känns ju Gamla Stan som det enda tipset nästan, men...

En promenad Klarabergsvägen mot plattan, sen Hamngatan ner till Kungsträdgården, Norrmalmstorg, Berzeliiparken och en stund vid Nybroviken kan kanske ge en del fototillfällen?

Om det inte "får" vara för långt från Centralen så känns ju Gamla Stan som det enda tipset nästan, men...

En promenad Klarabergsvägen mot plattan, sen Hamngatan ner till Kungsträdgården, Norrmalmstorg, Berzeliiparken och en stund vid Nybroviken kan kanske ge en del fototillfällen?

O brevid gamla stan är ju riddarholmen rätt fin också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar