iSolen.se
Guest
Fast jag klickade i en ruta som skulle ge mig 60 % på försäljningspriset.
Visa mig den rutan, det är bättre än de bästa tjänar
Är det 500px? Hellre 15% av massa småförsäljningar än 60% av noll försäljningar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag klickade i en ruta som skulle ge mig 60 % på försäljningspriset.
Kam du då göra det begripligt hur 500 px kan lova 60 % av försäljningspriset, om man låter 500 px få de exklusiva rättigheterna, eller hur man nu skall formulera det ?Vad du får behålla beror på hur stor du är, nybörjare får 15%. Någon enstaka i världen får 45%.
Visa mig den rutan, det är bättre än de bästa tjänar
Ja, det är 500 px, och visst, jag håller med dig om att 15 % är bättre på något, än 60 % på inget, men nu har du fått det du efterfrågade i a f.Är det 500px? Hellre 15% av massa småförsäljningar än 60% av noll försäljningar.
Jag passar, då frågan inte är riktad till mig.Är det någon av er som ens kommer upp i 6 siffrigt på ett år? Alltså 100 000kr.
Visa bilaga 147162
For Selected Images submitted for exclusive licensing, Company shall remit to Contributor (i) Sixty Percent
(60%) of Net License Fees Company receives from the licensing of Contributor’s Selected Images.
Punkt 8.1.a;
http://static.500px.net/docs/contributor_licensing_agreement.pdf Ja, det är 500 px, och visst, jag håller med dig om att 15 % är bättre på något, än 60 % på inget, men nu har du fått det du efterfrågade i a f.
Så sant. Och för mig är det inte i huvudsak pengarna, utan egoboosten av att ha vetskap om att ens enkla alster har spridits i ett mycket större sammanhang, än på någon internetsida i något mörkt hörn av världen som är det roliga, (för mig).Fast och andra sidan hade ni inte lämnat in bilder om inte 500px hjälpt till och då hade det blivit 0kr.
Så sant. Och för mig är det inte i huvudsak pengarna, utan egoboosten av att ha vetskap om att ens enkla alster har spridits i ett mycket större sammanhang, än på någon internetsida i något mörkt hörn av världen som är det roliga, (för mig).
Som jag också tidigare påtalat, är foto (i mitt fall), ett sätt att koppla av, och om nu någon mot förmodan skulle vilja betala för någon av mina bilder, shure, why not, jag lär ju inte förlora på det i a f.
De flesta brukar börja så, själv har jag laddat upp till, 6-7 olika bildbyråer innan jag gjorde matten och blev exklusiv.
Lycka till! Det hjälper om du eller någon vän har en visuell hobby, klättring, hästar, handarbete, snickeri etc, etc och sen punktmarkera några dagar.
Då räknar du nog fel. 350x0,6x0,4 blir 84 kr.Räknar jag 350krx0.6x0.4 blir det ca 12kr kvar.
Då räknar du nog fel. 350x0,6x0,4 blir 84 kr.
Kam du då göra det begripligt hur 500 px kan lova 60 % av försäljningspriset, om man låter 500 px få de exklusiva rättigheterna, eller hur man nu skall formulera det ?
Är det så enkelt att 500px blir mellanhand och tjänar 40% av det bildbyråerna ger för din bild och sedan kommer skatterna uppe på det. Då blir ni i mitt tycke lite blåsta på pengar. Fast och andra sidan hade ni inte lämnat in bilder om inte 500px hjälpt till och då hade det blivit 0kr.
Räknar jag 350krx0.6x0.4 blir det ca 12kr kvar. 0.4 är det som blir kvar efter 30% i skatt och 30% egenavgifter. Läste precis om royalty från USA i ett annat sammanhang och 40% blir kvar för en privatperson.
Fast exklusiv blir du väl bara om bildbyrån tycker du levererar bilder på en hög nivå? Eller kan du göra det valet själv?
Hästar, go-cart, och mountainbike ska jag nog kunna punktmarkera .
Var då? Om man har detta som extraknäck blir det marginalskatt, dvs högre än 30+30% skatt om man har 30 000 i lön, snittlönen i Sverige ligger högre och dristar man sig att tjäna mer än 38 000 går marginalskatten en bit över 50%, dvs drygt 50% + 30%, typ 80% skatt. Nån gillar inte att svensken ska ha extraknäck.
Nja, riktigt så illa är det inte.Var då? Om man har detta som extraknäck blir det marginalskatt, dvs högre än 30+30% skatt om man har 30 000 i lön, snittlönen i Sverige ligger högre och dristar man sig att tjäna mer än 38 000 går marginalskatten en bit över 50%, dvs drygt 50% + 30%, typ 80% skatt.
Nja, riktigt så illa är det inte.
Om din månadslön är högst 40000 kr får du behålla ungefär 48 procent av extrainkomsten (egenavgifter 30 procent, marginalskatt 32 procent).
Om din månadslön är mellan 40000 kr och 58000 kronor får du behålla ungefär 33 procent av extrainkomsten (egenavgifter 30 procent, marginalskatt 52 procent).
(Och detta förutsätter då att du inte har haft några avdragsgilla utgifter för verksamheten.)
Om din extrainkomst är 1000 kr ska du först betala egenavgifter på 30 procent, dvs 300 kronor.Fast tar du inte bort marginalskatten och egenavgifterna, dvs 100-30-32=38% kvar?
Om din extrainkomst är 1000 kr ska du först betala egenavgifter på 30 procent, dvs 300 kronor.
Sedan har du 700 kr kvar. På den inkomsten ska du betala 32 procent i skatt, dvs 224 kr. Då har du 476 kr kvar, dvs 48 procent.