ANNONS
Annons

Fotografer från Södertälje?

Produkter
(logga in för att koppla)

phoenix

Aktiv medlem
Hejsan allihopa.

Jag bara undrar vilka det är som finns i eller runt Södertälje-området här inne eftersom man ev. skulle kunna dra ihop en s.k. fotodag.

Så, vilka är från Södertälje..?

Mvh // Daniel

Tja, det är ju inte så långt till S-ä från Stockholm City så det tror jag många skulle vilja vara med på! =)

Perfekt, men den blir av runt juni/juli om ingen tycker att det är för sent.

Har en träff uppe på Blockhusudden, Stockholm den 26:e juli (midsommardagen) så man vill ju helst inte krocka med den.

Vilket datum tycker ni passar bäst för en fototräff här i "tokstan" då?

Startar en ny tråd om ev. träff när man fått lite datum. :)

Såg precis till min stora besvikelse att cykeltävlingen som skulle hållas nere i centrum har blivit framflyttad :( Kunde ha varit en kul grej annars.

Har nån av er varit ute vid den där lilla skogssjön utåt Vattubrinken? Det är några år sen jag var där, men det ska finnas ganska mycket fågelliv där + bra ställen (med tak) för fotografer/fågelskådare...

Jag har vart ute vid Vattunrinken ett antal gånger men vet inte vilken sjö du menar. :(

När håll tävlingen då?

Daniel: Det finns en sjö i skogen. Vet man inte var, så är det inget ställe man råkar hitta. Jag kan visa nån gång. Tänkt dra dit nån dag och skjuta lite fågel (med kameran då.. :) )

Cristopher: Den skulle ha varit nu i helgen, men det blev inställt pga för få deltagare, läste jag precis på Södertälje CK:s hemsida.
Skulle ha varit ett GP runt centrum. Dvs, dom kör ett varv på kanske 5 min. Ganska lämpligt för oss åskådare.
Kommer ev hållas i Aug istället...

Då får vi se till att vara där i augusti då. :p

Är på jakt efter vattendrag då jag ska fotografera en modell i ett sådant, har fått höra att det ska finnas bl.a. vid Lina Naturreservat så dit måste jag oh kolla. :D

Hur blir det med fågelfotningen då? ;)

Om sökningen görs om nu, så skall jag vara med.
Hade tyvärr missat den lilla detaljen om postort.

Men jag är gärna med om det blir något, men då får vi ha det i Augusti för min del.
För nu är det semester pågång och jag far till utlandet.

Sten Moberg

Om cykeltävling...

...veteran-SM:s linjelopp går ju av stapeln i Södertälje nu på söndag (4/7),och sen har de ett partempolopp på fredag(2/7), det kanske kunde vara nåt för de som är intresserade...? Nu ser det tyvärr ut som om jag kommer att vara bortrest då, så jag kan inte vara med :(

Och sen är jag intresserad av den där fågelfotningen, har ni pratat nåt mer om det?
//Milan :)

Re: Om cykeltävling...

knasen78 skrev:
...veteran-SM:s linjelopp går ju av stapeln i Södertälje nu på söndag (4/7),och sen har de ett partempolopp på fredag(2/7), det kanske kunde vara nåt för de som är intresserade...? Nu ser det tyvärr ut som om jag kommer att vara bortrest då, så jag kan inte vara med :(

Och sen är jag intresserad av den där fågelfotningen, har ni pratat nåt mer om det?
//Milan :)

Ah, sport. :p Men tyvärr så ska jag flytta på söndag så den dagen är utesluten för mig.

Men jag och Peter H har snackat om att ev. dra upp till Huddinge den 17/7 oh fota lite MTB (downhill). :D

Fågelfotningen, nope, inge mer prat om det, men jag har ingen utrustning för fåglar. :(

Fota Downhill MTB låter kul, kanske kan hänga med då? Beror iofs på om jag är hemma då, vet ej när jag åker till Skåne...

Vad är det för utrustning som saknas? Det kanske går att ordna?

Har f.ö. varit inne på din webbsajt och kollat läget Danne, riktigt bra(!), gillar forumfunktionen! :)

Senast ändrad:
Jobbar på att ordna fram en bil. Vissa dagar ångrar jag att jag sålde den :p Men fixar jag det så är det bara att åka med :)

Det blir nog även lite veterancyklistfoto i helgen, om vädret tillåter. Bara att tjoa till här om nån tänkt dra dit.

knasen78 skrev:
Fota Downhill MTB låter kul, kanske kan hänga med då? Beror iofs på om jag är hemma då, vet ej när jag åker till Skåne...

Vad är det för utrustning som saknas? Det kanske går att ordna?

Har f.ö. varit inne på din webbsajt och kollat läget Danne, riktigt bra(!), gillar forumfunktionen! :)

Haka på att fota downhill, de e klart, ju fler desto roligare, frågade Peter om samåkning men vi kan ju annars åka pendeltåg/buss. :p

Saknad utrustning... hehe, ja, då jag precis köpt min första systemkamera så har jag endast ett 35-70mm-objektiv så jag måste stå precis brevid kråkan, men då sticker han ju. :(

Tackar! Har precis startat forumet så det är bara 12 medlemmar än så länge, men förhoppningsvis så kommer det bli mer trafik bara folket får nys om den. ;)

Ska nog göra det, om jag är hemma då! Har semester nu, och vet inte när/om jag ska ner till Skåne nåt ännu, annars hänger jag med. Har aldrig provat att fota nåt sånt, har kört fotboll/basket/bandy/hockey åt södertäljeposten (plus givetvis för eget bruk) :)

Har du kollat nåt på att skaffa ett billigt telezoom? Finns ju ett par olika därute som verkar populära! Har själv haft ett Tamron 75-300 f 4-5.6(tror jag det var), och tyckte att det var bra, men jag ville ha ett zoomobj. med bättre ljusstyrka... och det enda som jag tyckte var "dåligt" med den var AF-hastigheten... var lite slö.

knasen78 skrev:Har själv haft ett Tamron 75-300 f 4-5.6(tror jag det var), och tyckte att det var bra, men jag ville ha ett zoomobj. med bättre ljusstyrka... och det enda som jag tyckte var "dåligt" med den var AF-hastigheten... var lite slö. [/B]

Jag hittade en sådan för 1500 på japanphoto.com, kanske skulle ta oh beställa den. :p
AF, usch, här kör man manuellt, fast kanske inte så bra om man har brytningsfel på ögat. :( *s*

Skrev visst lite fel tidigare, ska vara Tamron 70-300 f4-5,6.. men hur som helst, var precis inne på Cyberphoto och såg att de tar 1538kr för Tamron-zoomen, kanske också kan vara ett alternativ? Scandinavianphoto tar 1495:- för samma.
Känner inte till sajten japanphoto.com, kom inte in på den när jag skrev in adressen heller är det japanphoto.se kanske... och på den sajten hittar jag bara ett 70-300 från Tamron för 3100:-?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar