Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografer från Södertälje?

Produkter
(logga in för att koppla)
knasen78 skrev:
Skrev visst lite fel tidigare, ska vara Tamron 70-300 f4-5,6.. men hur som helst, var precis inne på Cyberphoto och såg att de tar 1538kr för Tamron-zoomen, kanske också kan vara ett alternativ? Scandinavianphoto tar 1495:- för samma.
Känner inte till sajten japanphoto.com, kom inte in på den när jag skrev in adressen heller är det japanphoto.se kanske... och på den sajten hittar jag bara ett 70-300 från Tamron för 3100:-?

Ah, det ska vara japanphoto.se, objektivet hittade jag inte heller, men jag skulle beställa en 70-200 för 1400 men den var slut så då erbjöd dem mig en 70-300 för 1500. :p

Daniel: jag planerar att köpa ett nytt objektiv före SM. Om det löser sig så kan du låna mitt tamron 28-200. Inget höjdarobjektiv direkt, men du kommer iaf lite närmre :)

För övrigt ska jag fota VSM imorrn om vädret tillåter. Nån som ska dit?

herne skrev:
Daniel: jag planerar att köpa ett nytt objektiv före SM. Om det löser sig så kan du låna mitt tamron 28-200. Inget höjdarobjektiv direkt, men du kommer iaf lite närmre :)

Jag lånar den mer än gärna, då minskar ju risken att få ett däck i pannan. *s*

Låna objektiv

Har ett Sigma 28-200 Compact som du också kan låna om du vill, inget toppobjektiv men har funkat bra för mig...

Kan tyvärr inte vara med vid VSM imorgon.. ska till en kompis och fixa hennes dator, sen hinner jag nog inte hem tills loppet är slut, utan stannar i Stockholm för att testa mitt nya Sigma 70-200, det verkar front-fokusera lite, så jag vill "köra in" den ordentligt för att se om jag måste lämna in det...

herne skrev:
Lätt. Om du även kan låna mig 10000 ett par månader så är det löst ;)

Hmm, en fattig student som jag, öh, får nog kuta iväg till Ronna oh hämta en hagelbraka så kan jag passa på att råna nått ställe samtidigt. *s* :p

phoenix skrev:
Hmm, en fattig student som jag, öh, får nog kuta iväg till Ronna oh hämta en hagelbraka så kan jag passa på att råna nått ställe samtidigt. *s* :p

Gör det, så kan du köpa ett till dig själv också ;)
Nä, men det där ska nog gå att lösa. Fixar inte jag det så kunde du ju låna ett av Milan.
Nu är det bara bilen som måste fixas :)

SM i Mountainbike

Halloj :)
Tänkte bara kolla hur det ser ut imorgon, så här i sista minuten... ska själv till Flottsbro för å skjuta några bilder på Maria Östergren åt Södertäljeposten, så jag ska kolla på crosscountryn åtminstone, åker nog också dit för downhilltävlingen! Hur ser det ut för er andra, ska någon av er dit?
//Milan

Yes, jag ska dit. Försöker få med mig Daniel också :)
Siktar på att vara där från 12 och resten av dagen, eftersom vädret, för en gångs skull, verkar vara på vår sida.

Ses där nånstans kanske?

När ska ni åka? Åker ni kommunalt eller per bil?
Har faktiskt alldrig varit vid Flottsbro, så jag vet inte ens hur det ser ut... vart är bra att träffas? Slänger upp mitt mobilnummer i ett meddelande till dig Peter, så kan vi kanske höras?

Fan! Som ni märkte så kunde jag inte komma då det strulade sig en smula ekonomiskt, och sen hade datorn gett upp totalt efter att min inkompitenta brorsa hade surfat, så hela denna fina dag har gått åt att fixa ihop datorn igen. Men håller SM på hela helgen eller? För isf. drar jag upp dit imorgon, ska du dit igen Fredrik?

Kostade förvisso inte en krona, förutom mat och dryck...

Vi har fotat järnet idag, jag, Milan och en kille som heter Johan. Mycket trevligt var det :) Synd att du missade det. Tror inte nån av oss ska dit imorrn. Inget skoj på programmet osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar