ok.. Drar up pdenna tråden igen som Nina G startade innan.
Senaste bröllopet jag plåtade nu provade jag att klä upp mig... Innan har jag (står ovan) alltid klätt mig snygt, men inte "klätt upp mig".
Nu hade jag dock en snygg sidenslips från Italien, vit skjorta som var duktigt struken, svarta kostymbyxor, svarta skor modell finare dock inte lackskor.
När jag kom så blev brudparet helt ställda och sa något istil med "wow.. vad du var uppklädd då!"
Tonen var inte alls negativ, men endå lite förvånade och kunde ana lite att dom inte alls var beredda på detta...
Sedan på festen när jag träffade alla så var ganska många lite tveksamma till vem fan jag var... Gäst?, känner vi honom? Näe bröllopsfotografen va? Lite den känslan var det och blickar sneglades mot mig ganska länge... efterhand hade ajg presenterat mig för alla och då var det lugna puckar och alla var glada och trevliga...
Så återigen är jag tveksam till klädseln..
i framtiden tror jag faktiskt att jag sak återgå till min normala klädsel, inte dåligt klädd alls, men någonting som understryker att jag INTE är gäst.
Tjejer har nog faktiskt lite lättare här... Killar har bara kostym/skjorta att välja på om man klär upp sig, och detta har ju alla andra killar också på bröllopet...
Tjejer däremot har nog lite mer i registret innan man kommer upp till bröllopsklädsel... elelr jag vet inte..