fotograf-magnus-stalberg
Aktiv medlem
En annan nackdel är att jag kan visa mindre bilder av samma kategori om jag väljer att bara ha en sajt för hela verksamheten. Jag vill inte ha mer än ca 15 bilder som visar vem jag är som fotograf på startsidan, om jag då måste visa upp bilder från bröllop, barn, företag osv blir det inte så många bilder i varje kategori.
Om vi vänder på det. Vilken nytta har ett bröllopspar att se mina porträtt från ett företagsjobb?
Tror du att ett bildspel på 15 bilder är det som visar vem du är? Vet dina presumtiva kunder det och väntar på att alla 15 bilder ska visas? Eller kommer de att omgående söka rätt på den information som är relevant för dem? Och hur hittar de dit?
Var och en väljer vilken inriktning en verksamhet ska ha. Är du bröllopsfotograf så är det just det som du fokuserar på. Är du fotograf så fokuserar du på det och visar prov på vad du behärskar.
Jag skulle inte välja att ha ett långt bildspel (eller liknande) på förstasidan för att visa vad jag erbjuder. Hur jag tänker syns bäst på www.bilderavmig.se