Annons

Fotograf/Korvgubbe till yrke

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
steve eilertsen skrev:
tycker jag tar bättre porträtt bilder än både klum å co dom sysslar ju inte med den avdelningen man måste vara kaxig i denna branch konkoranssen är knivskarp tror du inte på dig sj så skola om dig !!så enkelt är det !!

Jag vet min nivå och behøver och skrika ut de.
Låter mina foto gøra det.
 
Re: cristian

steve eilertsen skrev:
dom är jag verkligen inte imponerad av ps så det skriker skit !!

Christian´s bilder är ruskigt snygga, och inte överdrivet photoshopade, inget man inte klarat av i ett mörkrum..

Och jag säger det igen, jag vet inte hur stor "rätt" du har att kritisera andras bilder egentligen, du vågar ju inte ens visa upp dina bilder här? hur bra kom dom då vara?
 
jag är porträtt fotograf å har inte rätt å lämna ut bilder som jag inte äger rättigheterna till så enkelt är det du lämnar ju ut desto mer räcker inte det en dag skall jag visa i svartvitt att kamerorna har så mycket kapacitet att man klrar sig med det som finns i kameran vitbalans å dylikt till dess dom som måste använda photoshop anser jag inte är nöjda med sina bilder vilket jag tycker äör tråkigt trenden går åt fel håll min gode man lär dih hantera kamerans alla funktioner så behövs ingen försköning av bilden där av står jag fast den som behöver manipulera bilder får vara upp till han jag ser inget vackert i fusk!!thats it !! nu orkar jag inte tjöta längre om ps vara lr inte vara men den fotograf som måste efter behandla alla sina kort med dagens moderna kameror tycker jag går fel väg jag har hittat min nisch å den funkar utan berömm av andra !! är inte intresserad av hedersomnämnande å dylikt i foto tidningar jag klarar mig utan det !!
 
Re: cristian

steve eilertsen skrev:
dom är jag verkligen inte imponerad av ps så det skriker skit !!

Vad är det som skriker ps om hans bilder? Vad har han gjort med dom som inte går att göra i mörkrummet? Och du får gärna svara på det här inlägget. Länka t ex. till en av hans bilder och förklara exakt vad det är du tycker är skit med den. Du som är fotograf borde ju inte ha några problem med att berätta mer konkret vad det är som är dåligt. Jag tror många här är intresserade av mer konkret fakta om vad det är du tycker är så dåligt med alla photoshopanvändares bilder.

//Axel
 
Senast ändrad:
Re: Oj oj oj

Skybolt skrev:
Har läst lite av tråden .

Måste säga att trådskaparen måste se sig om efter nån att prata med.

Tror han behöver hjälp.


Samma sak som att säga att min flyglärare tar 1300 kr plus moms i timmen , Vem tror han att han är ?

Jo han är en kille som besitter massa kunskap, Som jag vill köpa av han. Där har vi svaret på hela denna tåd. Vissa fattar inte att det är Jävligt mkt tid bakom att lära sig fotografera,
Och få den rutinen som krävs för att ha bra nivo på jobben ,

Om jag skulle ta 500 kr i timmen Skulle jag inte ha några kunder kvar , Då skulle de undra varför jag är billig! När alla andra seriösa fotografer tar 1000 kr plus i timmen ,


Så mitt tips till alla som vill börja jobba som fotograf på heltid ! ska du klara dig ! Ta bra betalt Jobba inte gratis.


//Davve


Amen!
 
steve eilertsen skrev:
jag är porträtt fotograf å har inte rätt å lämna ut bilder som jag inte äger rättigheterna till så enkelt är det du lämnar ju ut desto mer räcker inte det en dag skall jag visa i svartvitt att kamerorna har så mycket kapacitet att man klrar sig med det som finns i kameran vitbalans å dylikt till dess dom som måste använda photoshop anser jag inte är nöjda med sina bilder vilket jag tycker äör tråkigt trenden går åt fel håll min gode man lär dih hantera kamerans alla funktioner så behövs ingen försköning av bilden där av står jag fast den som behöver manipulera bilder får vara upp till han jag ser inget vackert i fusk!!thats it !! nu orkar jag inte tjöta längre om ps vara lr inte vara men den fotograf som måste efter behandla alla sina kort med dagens moderna kameror tycker jag går fel väg jag har hittat min nisch å den funkar utan berömm av andra !! är inte intresserad av hedersomnämnande å dylikt i foto tidningar jag klarar mig utan det !!

Du måste vara en väldigt dålig förhandlare om du inte har rätt till dina egna bilder, om du nu finns på riktigt.

Jag förstår inte ditt påhopp på Christians bilder. Det är mycket bra bilder, tycker jag, och absolut inte överskruvade, om nu det spelar roll.
Berätta: Varför! skulle man inte använda Photoshop? Är det mer "äkta" och mindre "manipulation" att låta kamerans mjukvara lägga på sina egna kurvor, ställa färgmättnad, konvertera till arbetsfärgrymd och komprimera skiten än att göra det med full kontroll själv likt på mörkrumstiden?
 
steve finns på riktigt. det har jag läst i aftonbladet. ;o)
men jag tror inte steve har några bilder att visa, han är åtminstone alldeles för feg för att visa dom enligt egen utsago iaf så jag undrar hur han ska ha det.
jante är verkligen, verkligen en boja runt hans fot.

nu blev iaf tråden så här underbart underhållande igen, och jag tror aldrig jag skrattat så gott som åt ulltands citat! humor humor humor!
;óD
 
mattias

du verkar ovanligt trög men det är ju nåt frilansare brukar vara därför dom inte har nån fast arbetsplats vad jag menar är räcker det inte med en (1)bild behandling i dag när det finns så fina kameror å optiker lr är fotografferna så lata så dom kör på programmläget å måste efterjustera en gång till förstår att du gör allting 2ggr även på toa har inget övers för nån ingående diskussion när det finns så mycket skitsnack i ditt inlägg bildkompossion vet du vad det är hur många sekunder lägger du ner på¨en bild inte många kan jag tänka tycker att överarbetade foton på ufon med blinkande lampor kan fortsätta vinna foto tävlingar dom importerar ju bilden går ju inte ut å tar den ens en gång å sen får ps äran det är ju inte du som är en duktig fotograf det är ju proffs programmet du gömmer dig bakom !!har du jobbat i studio kan inte vart många minuter i så fall slänger dig i pappers kvarnen du tar bara kreativ tid i från mig gör som du vill skiter i vilket jag vet iaf när jag ser en bra bild å inte !!
 
Ah, härligt med lite fina påhopp :)

Det är ju det jag säger. Mina kameror gör ingen bildbehandling eftersom jag plåtar i råformat med digitalaren, och med negfärg och svartvit film i de övriga. Bildbehandlingen tar jag hand om själv istället för att låta kamerans automatik mecka med mina bilder.

Och, nej, jag plåtar mycket sällan med programautomatik. Mycket manuellt och spotmätning blir det.

Du är mycket välkommen att kritisera mina bilder, och peka på vad det är som är så uselt med dem. Du kanske kan lyckas stjäla nån av dina egna bilder och visa i smyg i pyttelitet format? Jag är väldigt nyfiken på dem.

/Mattias - en trög frilansare

red. Martin - ja jag vet, men jag kan inte låta bli.
 
christel

du har än en gång visat vilken intelligent fotograf du är har du sj några alster å visa jag avslutar dig numera känner inte till dig som fotograf men du har mer åsikter än bra kort säger dom som vet nä nu förbereder jag mig för ett snack med mattias klum han vet lite om foto tycker bara det skall bli skoj å höra han på ett seminarium men du kanske inte känner till hans bilder heller fotograf jo du den titeln är gratis !!
 
coolt att steve inte känner till att klum oxå är en av oss ps-användare.
jag skrattar fortfarande! :eek:D
go, steve, go!
 
klum ja han använder sig särskilt mycket av ps det vet du tror inte du träffat karln men vem vet på seminarierna så hatar han iaf ps å vad gäller hans sponsorer å kontrakt där han skall jobba som fotograf skulle nog vara intresserade av å höra hur klum använder ps sluta ljug nu människa jag vet hur han bearbetar sina kort !!du verkar känna till allas jobb försök då göra ett bra sj med hjälp av ditt ps !!lycka till säger jag mytomaner åxå trevligt får jusnart ihop en hel sjukhussal här skall hälsa klum att han skall sluta ljuga enl dig hehehehe
 
hahahahahahaaha!! helt underbart!
humor!

jag vill fortfarande se steves bilder som han är alldeles för feg för att visa.
det går ju inte att ta någons ord på allvar så länge man inte sett personens egna prestationer.
stor i orden, liten talang för foto/konst, eller?
 
Steve: Det är mycket snack och lite verkstad. Lägg upp några av dina bilder. Först då kan jag börja ta dina inlägg på allvar.

/john
 
ja jag skall visa mina bilder skall bara köra dom genom ps 70ggr så ni känner igen stilen på dom nä jag har en fotografering å tänka på kl 19.00 jag har ju jobb iaf å inte tid å sitta här å leka världsmästare å citera skit å vara nervärderande å du cristel din portfolio stinker !!snacka om bilder haha jag skarattar hela vägen till studion skall ta med mig några av dina bilder så kommer folk le som aldrig förr blir mindre efterbehandling då kram på dig cristel !!du har gett mig nya krafter !!
 
Steve, du ær ett skæmt.

Vet du varfør vi fortsætter att læsa dina inlægg?
Jo, før att du ær ett skæmt.
Du ær rolig, utan att du sjælv førstår det.

En påtagligt avundsjuk dyslektisk gammal man med jante tatuerat i pannan.

Vi kommer fortsætta trissa dig tills du kokar øver.

Vet du varfør?

Før det ær kul.

Du ær ett skæmt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.