ANNONS
Annons

Fotobutik i Ottawa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är uppväxt i Kanada och har en syster och far där (dock själv bara bott i Halifax). Generellt är Vistek den mest erkända kjedjan i Kanada och de har öppnat en butik i Ottawa. Man kan kolla på deras hemsida, tror det är www.vistek.ca eller www.vistek.com. Kom ihåg att det läggs på c:a 15% i HST (Harmonised Sales Tax) - åtminstone var det 15% i Nova Scotia och det ligger där omkring i Ontario också. Sedan är CAD/SEK kursen nu ungefär som USD/SEK kursen. Känner du någon i annan provins i Kanada kan det ev fortfarande gå att beställa från t ex Vistek till din vän. Du lär slippa en del av eller hela HST då. Alt om någon vän bor i Ottawa kan du kolla priset på t ex Carsand Mosher i Halifax NS och se om de tar ut HST om det postas till Ontario. Då jag själv var bosatt i Kanada då jag köpte kamerautrustning där kunde jag inte få HST tillbaks om jag tog med mig varan till Sverige på besök här. Vet alltså inte om Kanada har någon tax refund policy för kameror. Du kan säkert maila vistek och fråga. Skall man ha lite mindre exklusiva grejer kan man kolla lokalt med Blacks som finns lite varstans. Tvivlar tyvärr på att det lönar sig att köpa mycket i Kanada då CAD har stigit så mycket på senare tid.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar