Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Glöm inte bort Fotomässan här ute i Mölndal som startar nu idag och håller på i tre dagar, den är på Scandinavian Photo.

/ Magnus
 
Ja, just det, ja... Jag har helt kommit ur fas för att jag varit frånvarande ett tag. Idag blir det inget heller! :( Jag ska på handledarutbildning tillsammans med min son. Hoppas ni får en trevlig fika i alla fall, eller trots allt, eller hur jag nu menar! ;-)
 
Espresso är godare än bryggkaffet som ibland är äldre än...

Det verkar vara lite tomt på folk här idag?
 
jag hade så gärna velat komma, men tyvärr så blev det kaos på jobbet och blir nog ett par timmar till här ist! Ses nästa gång ist:)
 
Hejsan! när är det nästa fika träff? har inte haft tid än men nu verkar det lugna ner sig lite =)

Tid, datum och plats?

//K
 
Nästa fotofika bör vara den 28:e April om jag inte har räknat helt fel nu igen. Då kan du passa på att möta oss där..

/ Magnus
 
Hej

Jag har blivit inspirerad av gänget i Stockholm som träffas på Puck varannan vecka och fikar och snackar.
Finns det intresse för något liknande här i Göteborg?
Jag tänker mig att man skulle kunna träffas torsdag eftermiddag, kanske varannan-var tredje vecka till att börja med och se vartåt det bär.
Tanken är alltså inte att just då fota, utan mer bara prata bilder, kameror och så.....

Hoppas det finns fler som vill! :)

/Jenny

Starta en facebookgrupp vettja, så kan man bjuda in folk och hålla lättare koll på datum osv. :)
 
Det är väl torsdag 28.e som det är Fotofika?

Nu var det längesedan jag var med, mycket beroende på att jag under åtskilliga år blivit risigare och risigare. Men nu har jag legat inne på Sahlgrenska sjukhuset och blivit "reparerad"... :)

Således hög tid för blåbärspaj med vanliljsås på Café Cello! För det är väl fortfarande Cello som gäller?


Har f.ö. "råkat" köpa in en Canon EOS-1D som jag tänkte lattja med ett tag. Kommer nog inte att behålla den (även om jag i och för sig alltid har varit en typisk "multi-system user"), utan sälja av den lite billigt ganska snart. Skulle dock vilja prova den först (och kolla att den överhuvudtaget fungerar).

Undrar därför ifall någon har något gammalt CF-minneskort att sälja - med liten kapacitet (256 eller 512 MB eller ännu mindre), så att det blir billigt. Ta i så fall med detta till kvällens träff.

Eftersom jag bara har själva huset så skulle jag också behöva köpa något ej alltför dyrbart objektiv - fast eller zoom (fast helst inte med alltför crappy autofokus).

Vi ses!
 
Naturligtvis blev jag försenad, och kom inte till Café Cello förrän vid halv åtta-tiden. :-(
Och då var det väldigt ödsligt där...

Var det några som dök upp där idag överhuvudtaget, eller ?
 
Ja, vi var väl 5-6 stycken där idag men vi orkar inte sitta hur länge som helst och vänta så du bör försöka dyka upp där inom en tvåtimmarsram för att hinna se oss. Annars kommer du bara landa i en öken..

/ Magnus
 
Hade möte på kontoret, så jag får också försöka nästa gång...

Har annars en del små CF kort liggande hemma.
 
Utmärkt - kan du ta med några till nästa gång, ifall du vill sälja av några av dem till mig för nån rimlig peng?

Eller ifall du vill behålla dem, så kanske jag i så fall kan få låna ett för att kolla att EOS-1D klumpen funkar? Klump = att den väger 2-3 gånger så mycket som min favoritkamera...
.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.