Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota natur på Landsort under ett veckoslut i höst!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjälp oss göra en bra minikurs!

För att minikursen skall bli så bra som möjligt, och för att Olle och Sten skall veta vad de skall behandla vill vi be om din hjälp.

På hemsidan
http://www-pp.hogia.net/bif/foto/fs.html har jag gjort iordning en liten länk till en enkät. Om du som vill gå minikursen fyller i den så blir minikursen anpassad efter era behov.

Tack för hjälpen!
 
Rumsfördelning

I morgon kommer jag påbörja jobbet att göra en preliminär rums- och husfördelning på vandrarhemmet. Vi kommer bo i två eller tre hus. Den rumsfördelningen jag gör kan ni givetvis förändra själva, men jag gör något som vi kan utgå från.

Några av er har redan meddelat mig önskemål angående rum och det har jag noterat. Om ni andra har några speciella önskemål om vem eller vilka ni vill dela rum med så kan ni maila mig på [email protected] Jag tar hänsyn till det så långt det någonsin går.

Antalet sängar per rum kommer variera, men de flesta har två har jag för mig.
 
För er som är intresserade är en hyllning av Landsort publicerad i senaste numret av Stängmärket (Skärgårdsstiftelsens medlemstidning). Kom i brevlådan idag.

Hyllningen är skriven av Bo Karlström, utrikesreporter på TV4, som är bosatt på ön.
 
Ah, den har kommit ut nu..
Det är min käre far som skrivit hyllningen till Landsort... :)

Den heter väl Stångmärket tror jag.. :)

Jesper
 
Jag har talat med vandrarhemmet

Maria som driver vandrahemmet kommer ha semester nästa vecka. Jag återkommer med definitiva deltagarlistor och rumsfördelningar i början av vecka 40.
 
Vi bollar den frågan till Olle Bjernulf och Sten Moberg som kommer vara lärare under kurserna.
Rent allmänt tror jag dock det är viktigast att fånga upp de som är helt nya inom fotot.
 
arleklint skrev:

Rent allmänt tror jag dock det är viktigast att fånga upp de som är helt nya inom fotot.

Kunde man inte tänka sig en del av utbildningen med lite mera diskussioner och utbyten av "tips-råd-och-dåd" vad gäller naturfoto? Tiden kanske inte räcker till?
 
Jag tror som Maria... Tips, råd och dåd kommer med största sannolikhet att utbytas spontant utan att vi behöver organisera det på något speciellt sätt.

Vi skall försöka se till att resan och kursen blir bra, men inte organisera och planera ihjäl oss ;)
 
arleklint skrev:
Jag tror som Maria... Tips, råd och dåd kommer med största sannolikhet att utbytas spontant utan att vi behöver organisera det på något speciellt sätt.


Jo, det tror jag också. =)

Tänkte bara att när det nu blev tal om utbildning/kurs att man skulle lägga in ett sådant avsnitt där också!
 
Vandrarhemmet

Hittade några bilder från vandrarhemmet tagna förra gången jag var på Landsort
 

Bilagor

  • vandrarhem1.jpg
    vandrarhem1.jpg
    23.4 KB · Visningar: 444
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.