Mr.Berg
Aktiv medlem
Jag och min sambo ska troligen åka till Ungern i augusti och kolla på formel 1. Den kamera vi har, KonicaMinolta E40, duger knappt till något så vi, läs jag, funderar på vad man ska ha med sig istället. För några fotominnen vill man ju ha med sig.
Ovan nämnda E40 är den enda digitala kamera vi haft och före det har vi haft varsin pocket kamera. Alltså vi är helt nollställda vad det gäller att använda systemkameror. Jag är väldigt teknikintresserad så det jag kan om kameror har jag läst mig till men har inte fotat särskillt mycket då jag inte tycker att det är roligt med den kamera vi har.
Vad har vi då för alternativ?
1. Köpa en begagnad digital systemare, typ canon 300d med en telezoom på xx-200 eller något liknande. Denna går ju att sälja vid hemkomsten om man vill annars är det ju inte så mycket pengar man förlorat.
2.Köpa en billigare ny typ d40/d50. Lite dyrare naturligtvis.....
3 Köpa avancerad kompact typ Canon G7.
Jag vet att det i slutändan hänger på hur mycket pengar man vill lägga ut men hur hade ni tänkt? Är det något av alternativen som man ska förkasta direkt och isåfall varför?
Är det något alternativ jag kan ha glömt?
Vad hade ni "ickefotofreakmedbegränsadbudget" köpt?
Ovan nämnda E40 är den enda digitala kamera vi haft och före det har vi haft varsin pocket kamera. Alltså vi är helt nollställda vad det gäller att använda systemkameror. Jag är väldigt teknikintresserad så det jag kan om kameror har jag läst mig till men har inte fotat särskillt mycket då jag inte tycker att det är roligt med den kamera vi har.
Vad har vi då för alternativ?
1. Köpa en begagnad digital systemare, typ canon 300d med en telezoom på xx-200 eller något liknande. Denna går ju att sälja vid hemkomsten om man vill annars är det ju inte så mycket pengar man förlorat.
2.Köpa en billigare ny typ d40/d50. Lite dyrare naturligtvis.....
3 Köpa avancerad kompact typ Canon G7.
Jag vet att det i slutändan hänger på hur mycket pengar man vill lägga ut men hur hade ni tänkt? Är det något av alternativen som man ska förkasta direkt och isåfall varför?
Är det något alternativ jag kan ha glömt?
Vad hade ni "ickefotofreakmedbegränsadbudget" köpt?