Annons

Forumsignatur

Produkter
(logga in för att koppla)

marten_p

Aktiv medlem
Har lagt märke till att fler och fler lägger till en liten text efter sina inlägg. Vore det inte på sin plats att fixa en forumsignatur som dessa personer kan använda sig av? Det är en populär funktion som redan finns i många andra forum.

Givetvis ska den vara väldigt begränsad och och tydligt avskild från det som skrivs i inläggen.

Exempel för den som inte hänger med i svängarna. Säg att jag alltid skriver under med mitt namn och hemsidesadress. Då kan jag lägga in detta i min signatur, som automatiskt postas tillsammans med mina inlägg. Exempelvis skulle det då stå:

Mårten - Sportfotograf
www.minasportbilder.se

Den informationen känns överflödig i forumet, då man till vänster ser vem som skrivit inlägget. Det känns bara tröttsamt att läsa samma text gång på gång. All sån information framkommer väldigt tydligt genom att klicka på namnet som leder till profilen där man presenterar sig själv.

Pja, fast man läser ju samma information hsh iom att folk ändå skriver det till varje inlägg.

Annars kanske lägga till mer info vid namnet till vänster? T ex hemsidesadress...

Tycker att det är bra som det är. I forumet är det medlemmar som kommunicerar med andra Fotosidan medlemmar. Att visa länkar till ovidkommande externa sajter i forumet känns som fel fokus när det är frågor och svar som gäller. Vill man veta mer så är man ett klick från den kompletta sanningen.

Jag tycker också att det är bra som det är. Om någon vill visa mer av sig själv så är det enkelt att titta i personens profil. Jag tycker faktiskt att det ser rätt löjligt ut att sätta en signatur när alla nödvändiga uppgifter redan finns lätt tillgängliga.

En signatur i botten av varje foruminlägg är väldigt störande. Det är som reklam.
Jag tycker att andra forum som har det upplägget är högst oseriösa. Ja, barnsliga tom.
/Erik

Nej, det är precis så det inte skall se ut. Det är alldeles för mycket plottriga irrelevanta saker som tar fokus från ämnet.

Ja usch för sånt plotter!
Tack fotosidan för att ni avstår såna funktioner som citat och bilder. Håller med om att det skulle ge ett taffligt intryck i ett proffsigt forum.

Detsamma gäller kanske med dialoger som med t.ex bilder och inredning. Intryck och det som ska förmedlas är lättare att ta till sig utan onödigt plotter och krafs:)
Vi, fotografer är väl esteter? Jag gillar forumet här och det rena utseendet:)

andreasc89 skrev:
Det finns två bra svenska forum. Det ena är Fotosidan och det andra är Sweclockers.
Jag tror det oftast handlar om intressen vad man accepterar och klassar som ok i ett forum. Sweclockers tycker inte jag såg bra ut vid en snabb anblick, men hade jag haft intresset så kanske jag hade gillat det trots bilder i sidan..
bold.se accepterar jag och tycker är helt ok trots att de kör såna småbilder. Det är så rent och snyggt annars och så ligger det inom mina intressen. barnsidan.se tycker jag också är ett snyggt forum trots citattext.
Sen finns massa andra som inte är lika offentliga för vem som helst så långt mer än två bra forum finns det, men allt beror nog på intressen..
Dock har jag fortfarande inte hittat något annat forum som ger ett hälften så bra intryck som fotosidan stilmässigt även om andra bra (fler än ett till) finns alltså.

Ett riktigt katastrofexempel på forum hittade jag för ett tag sedan. Ett forum som kör design a´la år -95 samt att de arkiverar var 8:e inlägg, men de undviker iaf forumsignaturer och bilder..
Sällan får man allt men mycket går att acceptera, fast bara så länge huvudvärken inte intar av att försöka hitta inläggen bland annat bråte..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto