Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokuslås D70
- Trådstartare Rhobban
- Start datum
kaw
Aktiv medlem
Jag tänkte att det var en bra funktion tills jag insåg att kameran vägrade att ta en bild om inte vald AF-ram såg skarpt.Almlen skrev:
Du kan välja om den ska hållas intryckt eller om den ska "låsa"/"låsa upp" när du trycker på den
Jag borde förstås lära mig att jobba med autofokus eftersom det nog är större chans att få färre slarvfokuserade bilder då. Med lite vilja kanske jag kan lära mig att sluta att otrivas med AF, fast jag har inte riktigt viljan än... ;-)
Och att hålla på att fibbla med AF på/av-knappen tycker jag blir för krångligt, även om det är just den funktionen jag är ute efter.
Fred H
Aktiv medlem
Jag tycker, personligen, att låsningen av AF permanent är litet meningslöst.
I min gamla Nikon F401s tyckte jag metoden att vrida objektivet manuellt var mycket bättre.
Den funktionen, att bara vrida objektivet till rätt fokus, saknar jag in min Coolpix kamera. Dät är en av de viktigaste anledningar till att jag vill uppgradera till D70 (eller en kommande modell). Eller har jag missuppfattat frågan?
Fred
I min gamla Nikon F401s tyckte jag metoden att vrida objektivet manuellt var mycket bättre.
Den funktionen, att bara vrida objektivet till rätt fokus, saknar jag in min Coolpix kamera. Dät är en av de viktigaste anledningar till att jag vill uppgradera till D70 (eller en kommande modell). Eller har jag missuppfattat frågan?
Fred
Bjirn
Aktiv medlem
Re: Fokuslås via avtryckare?
Självklart, bara kameran står i "AF single" läge fungerar den ju så.andreashj skrev:
Hej,
går det på något sätt att låsa autofokus genom att hålla avtryckaren halvvägs nedtryckt?
Denna fuktion finns ju på de flesta andra kameror!?
/Andreas