Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns Wacom Graphire4 att köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

saab

Aktiv medlem
Är det någon som vet om Wacom Graphire 4 att köpa i Sverige ännu?

Jag har kollat hos Dutin och liknande och inte hittat den. Det känns inte "rätt" att köpa en 3:a när 4:an finns på Wacoms hemsida.

Jag vill ha en ritplatta nu!!! (eller snart)

Är det värt pengarna att satsa på en Intuos 3 istället för en Graphire? den är lite mer än 1000 kr dyrare i samma storlek?
 
Nja, Clas i sjön må vara bra på mycket men denna platta är nog inte i den nivå jag tänkt mig. Som jag förstått är det Wacom som är det minsta man kan köpa om man skall jobba seriöst.

Så det skall bli en Graphite eller en Intuos. Var hittar jag en Graphite 4?
 
Komplett.se tror sig få in graphire4 den 22/9. Jag tycker dock att priset där såg lite högt ut.
 
Tack för alla svar. Jag ska ta en funderare vilken jag skall välja nu när jag vet att 4:an finns att köpa.
 
Köp den från USA...

Du kommer undan mycket billigare eftersom den sälj i USA för 99 dollar + frakt (Frakten brukar ligga på 35 dollar) om du samtidigt handla något annat så blir det ännu bättre pris, för att du slipper betalar två frakt.

99 + 35 = 134 x 7,5 (dollar kursen) = 1005 kr

Åker dit på tullen = pålägg 25% moms + tull 3,2% ;(

1005 kr x 1,282 = 1288 kr.

Vilket är ändå väldigt bra pris jämfört med att köpa den här i sv.
 
Jepp, dock är detta den mindre modellen. Den stora A5 kostar 199 dollar.

se här

DreamB skrev:
Köp den från USA...

Du kommer undan mycket billigare eftersom den sälj i USA för 99 dollar + frakt (Frakten brukar ligga på 35 dollar) om du samtidigt handla något annat så blir det ännu bättre pris, för att du slipper betalar två frakt.

99 + 35 = 134 x 7,5 (dollar kursen) = 1005 kr

Åker dit på tullen = pålägg 25% moms + tull 3,2% ;(

1005 kr x 1,282 = 1288 kr.

Vilket är ändå väldigt bra pris jämfört med att köpa den här i sv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.