Magnus: Mycket märkligt, men det är möjligt att det är en annan skräddarsydd tur direkt till Pripyat även på fredagen. Sergey kan vara lite flummig ibland, så det är viktigt att speca datum och dag, inte bara dag, och kanske också att det är den skräddarsydda resan direkt till pripyat som Oscar Mannbro håller i. Nu vet jag ju iofs inte hur er konversation varit, men kanske går det lättare om du ger mer info så att han hänger med.
Jonas: Nu har ju jag iofs varit vid verket, så "jag-har-varit-där"-faktorn har jag redan upplevt, men jag skulle nog ändå skippat reaktorn. Vi kommer att få se den, om än på lite större håll, från Pripyat och det är rätt tråkigt ur fotosynpunkt ändå eftersom det ser precis likadant ut som på alla bilder du sett från reaktorn ändå.
Däremot är Kiev faktiskt en oupptäckt östeuropeisk pärla enligt mig, så jag hade valt en extra dag i Kiev i stället om jag var i din situation. T.ex. så hade nog jag, om jag hade fredagen till förfogande, lagt den på t.ex. det pampiga andravärldskrigsmuseet eller, om söndagen är alternativet, följt med på stadsvandringen.
Men som du säger, det är ju i väldigt mycket en intressefråga.