Annons

Finns intresse för fotoresa till Pripyat i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer ta med mig:

Nikon D300
Nikon vidvinkel 14-24mm 2.8
Nikon 50mm 1.8
Stativ, 3-ben

Det borde funka. Jag har dock inget zoom. Jag undrar om ett 70-200 2.8 skulle vara bra.... hmm....
 
Jag tänkte skriva ungefär som Nicke, vore nice att veta lite om allas planer. Sen om vi postar det kanske Oscar kan skapa ett inlägg med all info samlad?...

Sen skulle det vara trevligt (nödvändigt) om någon postar adressen till det hotell som vi ska bli hämtade på på lördagen.

Och om det vore möjligt skulle jag gärna ta Oscars tel. nr. så man har i nödfall på plats. Är ju bra att kunna få tag på någon.

Sen undrar jag om det blir någon middag på fredag? I så fall: var blir den, när blir den eller hur får man reda på detta väl i Kiev?
 
Ni som flyger, vilka flighter / tider har ni bokat ?

Ni som skall bo på hotell i Kiev, vilka hotell har ni valt ?

Skoj att få lite uppradat vart alla bor och hur vi flyger..

Kan ju vara administrativt bra, samt dela på eventuell taxi etc.

---------
:: Sedan en annan sak, vad för *KAMERAUTRUSTNING* tar ni med er?
---------

Bra ide att sammaställa reseinfon. Ett förslag bara, är det inte ännu bättre att man skickar till någon som sätter ihop en lista och postar. Annars blir det nog inte så överskådligt iallafall.

Jag kan vara denna någon om ingen annan känner sig manad.

Isåfall skicka flyg och hotel info till:
http://www.fotosidan.se/member/sendmessage.htm?ID=126773

Efterssom jag inte riktigt vet vad man kan förvänta sig så tar jag med det mesta jag har:
Canon 5D,
17-40/4,
24-105/4 IS
50/1.4
70-200/2.8 IS
100/2.8 macro
3 ben stativ

Hellre trött i ryggen än att jag grämer mig att nått objektiv ligger kvar på hotelrummet :)
 
Jag tänkte skriva ungefär som Nicke, vore nice att veta lite om allas planer. Sen om vi postar det kanske Oscar kan skapa ett inlägg med all info samlad?...

Sen skulle det vara trevligt (nödvändigt) om någon postar adressen till det hotell som vi ska bli hämtade på på lördagen.

Och om det vore möjligt skulle jag gärna ta Oscars tel. nr. så man har i nödfall på plats. Är ju bra att kunna få tag på någon.

Sen undrar jag om det blir någon middag på fredag? I så fall: var blir den, när blir den eller hur får man reda på detta väl i Kiev?

Kan bidra med adressen till Hotellet för er som inte tänker bo där.
Den är enligt hotellbokningen:
Kozatskiy Hotel: 1/3 Mykhailivska Str., Kiev, Ukraine

Beträffande utrustning kommer jag ta med vad jag orkar släpa på.
En 5D samt en 1DMKIIN och åtminstone 17-40, 24-105 samt ett 70-200 och ett stativ. Sedan får jag se om jag orkar släpa på mer.
 
Anländer 29/8 kl 12:35 (SK1738)
Avreser 3/9 kl 13:25 (SK1739)

Bor på Sherborne guest house (delar rum med Bo Johnsson (cowboy)).

Kamerautrustning,
Sony A700
5600 Blixt
10-20/4-5.6
200/2.8
500/8
+ några andra gluggar, får fundera på det.

3-benstativ

Funderar på att ta med mig en analog mellanformatare också...

/Andreas
 
Samlingsplats etc

Hej!

Angående samlingsplats.

Kozatskiy Hotel: 1/3 Mykhailivska Str., Kiev, Ukraine

Det ligger på det centrala torget Maidan Nezalezhnosti (Independence Square).

Med tunnelbana är det blå linje, hållplats Maidan Nezalezhnosti.

Hotellet ligger i motsatt ände av torget från det stora "glashuset" med ängeln på en jättehög pelare utanför.

Hittade en gammal bild:
http://mannbro.se/kiev/main.php?cmd=imageview&var1=2007/DSC_1854-01.jpg&var2=0

Förhoppningsvis är det inte lika snöigt till helgen, men det är det huset som det står KOPOHA på (röd skylt med en krona och en tjej)...eller möjligtvis det till vänster om det...hur som helst, när man kommer nära så står hotellnamnet både med krylliska och latinska bokstäver...och ser ni en massa förvirrade typer som springer fram och tillbaks mellan de båda husen för att försöka hitta hotellets namn så lär saken lösa sig ändå :)

För enkelhets skull och eftersom restaurang inte är bestämt, så möts vi här på fredagen innan den gemensamma måltiden också. Då blir det lite övning inför lördagen också :)

Jag kan nås på följande telefonnummer:

+46 31 785 91 11
+46 706 83 98 53
+380 963 10 88 91

Alla dessa nummer, inkl. de två svenska nummrena, går till min ukrainska mobil. Behöver ni ringa innan ni lämnar sverige är med andra ord de lämpligast, då betalar ni bara vanlig svensk taxa.

OBS! Kan bara ta emot SMS till +380-nummret.
 
Senast ändrad:
Låter bra att träffas utanför hotellet på fredagen men vilken tid skal vi säga?

Sen kom jag på en fråga jag inte sett tidigare i tråden: Funkar Svenska laddare där? Dvs är det samma/liknande kontakt eller måste man ha med sig en adapter?
 
Låter bra att träffas utanför hotellet på fredagen men vilken tid skal vi säga?

Sen kom jag på en fråga jag inte sett tidigare i tråden: Funkar Svenska laddare där? Dvs är det samma/liknande kontakt eller måste man ha med sig en adapter?

20:00 tänkte jag boka bord till, så runt 19:30, kanske?

Men det beror på om alla är framme då?

Svenska laddare fungerar.
 
Jag tar med mig:

Olympus E3 + E330
12-60/2.8-4
50-200/2.8-3.5 + 2x
8mm fisheye
trådlös blixt
pyttestativ

Tar oxo med mig min lilla bärbara (lämnas dock på hotellet).

Jag åker från Landvetter den 29:e klockan 7:20 (och ska bo på Kozatskiy). Vilka fler åker då?
Kan ju vara lämpligt att byta mobilnummer.... mitt är 0707-311166.
 
Fasen, jag har inte hunnit fixa karta över P, men det gör nog inte så mycket...

Jag och Roger (Archangel79) bor på samma ställe och reser tillsammans.

ARN->Kiev via Riga den 28/8 kl 0755, landar 1450.
Kiev->ARN via Riga den 1/9 kl 1530. Bor på Hostel Kiev på Artema Street 52A.

Jag tar med mig följande:
* 20D
* 17-55/2.8 IS USM
* lånad 75-300 IS nånting
* totalt 10 GB kort
* Thecus backup-disk
* tripod

Min mobil nås på 0736-552202, men jag kommer inte ha den på speciellt mycket. Kanske vid speciella tillfällen som på lördag morgon.
 
Jag tar med mig:

Olympus E3 + E330
12-60/2.8-4
50-200/2.8-3.5 + 2x
8mm fisheye
trådlös blixt
pyttestativ

Tar oxo med mig min lilla bärbara (lämnas dock på hotellet).

Jag åker från Landvetter den 29:e klockan 7:20 (och ska bo på Kozatskiy). Vilka fler åker då?
Kan ju vara lämpligt att byta mobilnummer.... mitt är 0707-311166.

Jag kommer vara på samma plan och kommer också bo på Kozatskiy. Säkert lätt att känna igen mig med stor kameraryggsäck.
Mobilnummer: +46(0)707 945155
 
Jag åker fredag 7.55 från Arlanda (BT102), och hem på måndag kl 15:30 (BT403). Bor på Kozatskiy.

I väskan blir det nog Nikon D300,12-24,17-55,70-200. Och en IR-modifierad D100. Inte bestämt mig om stativ än, trevligt att ha men ack så bökigt att släpa på... Tror du det blir mycket interiört, Oscar?

Om alla tar och uppdaterar mobilnumret i sin profil här på FS (syns inte för andra) så kan jag fixa en deltagarlista åt er alla, att printa ut och ta med.
 
Hej Christer,
Jag håller som bekant på med att sätta ihop en lista med hotel och flyg, har även kollat mobil numrena på dem som postat dem eller lagt dem i profilen, så vi beöver ju inte göra dubbelt jobb :)

Detta är också en påminnelse till dem som inte postat sin reseinfo eller ännu bättre skickat den till mig att göra det. Än så länge har jag 9, så saknar hälften.
 
I väskan kommer följande att finnas:

5d
10d (är det någon gång en kamera lägger av så är det väl här så en reserv är känns trygg)
20/1,8
24-70/2,8
35/2
50/1,8

Ett litet stativ, trådutlösare, vinkelsökare och en liten dator med i runda slänga 100 gb ledigt utrymme så att det får plats några blider blir det också.
 
Hmm hmm. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu, men det blir nog:

5D
16-35
24-70
70-200
ev 24/1.4 (har man verkligen nytta av det, kanske inomhus då?)
ev en blixt

Skippar nog dator och tar med min 60GB Nexto CF istället för avtankning.
Hur säkert tror ni att det är att lämna dyra saker på hotellet?
 
Jag har som sagt samma resplan som Marcus postade ovan!

I min väska kommer följande finnas:
350D
17-55/2,8 IS
Sigma 70-300
430ex (plus off shoe cord)
Cirkulärt pol-filter
1st 8Gb kort & 1st 2Gb kort
Thecus backup disc (80Gb)
3-bens stativ
Ixus I
 
Hejhej!

Ursäkta dålig aktivitet i forumet! Jag o Simon åker ner på torsdag, från Arlanda. Är framme 19:20 i Kiev. Vi bor på Sas Radisson och åker hem på söndag.

Våra tel nr är 073-703 75 96 (till mig) och 0736-540046 (till Simon). Jag står för kamerautrustningen (En 5d med 24-70 och en Holga med mycket film) och Simon för skrivblocket!

Låter super med gemensam middag på fredag och lördag! Dock blir det nog inget party för vår del på lördagkväll eftersom vi åker hem på söndag. Har en känsla av att man kommer vara rätt mätt på intryck efter en sån dag. Grymt jobbat med all organisering, Oskar. Vi känner oss trygga i dina händer! Hoppas allt går smidigt på lördag.

Ses snart!
/ Lisa o Simon
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.