Annons

Finns intresse för fotoresa till Pripyat i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Niklas Nord skrev:
Hejhej

Niklas heter jag, och jag har precis anmält mig till resan ! Jag har inte skrivit så mycket på detta forum, även fast jag vart medlem en längre tid.

Hur som helst, det skall bli väldigt skoj att uppleva detta. Jag har haft planer på att dra ner till detta område de senaste 5 åren, men det har vart svårt att hitta resesällskap då folk tycker det är så "farligt" och/eller "ingenting att se"...

Jag bor i Stockholm !

Hej Niklas. :)
Jag åker från Arlanda den 28:e kl 16:05 och kommer tillbaka 1 september kl 06:35 om du vill ha sällskap!

Bokat rum på Hotel Express om det är nån annan som bor där?...
 
OBS! Sista dagen!

Hej!

Tänk på att det idag på grund av förfarande kring inresetillstånd i den förbjudna zonen är sista dagen för anmälan idag. Om du inte anmält dig men vill åka eller inte skickat in uppgifter med Namn, Yrkestitel, födelsedatum, medborgarskap och passnummer än så gör det idag, annars kan det bli problem att hinna med att få tillstånd!
 
Hej!

Tänk på att det idag på grund av förfarande kring inresetillstånd i den förbjudna zonen är sista dagen för anmälan idag. Om du inte anmält dig men vill åka eller inte skickat in uppgifter med Namn, Yrkestitel, födelsedatum, medborgarskap och passnummer än så gör det idag, annars kan det bli problem att hinna med att få tillstånd!

Jag vet att jag har mailat dig men fick ingen bekräftelse, kan du kika efter så att mailet med mina uppgifter kom fram?

Mvh,
Daniel
 
Jag skulle precis som reflux vilja veta att det mail jag skickade med all information faktiskt kom fram...
Så man inte sitter illa till sedan bara på grund av serverfel eller så. :p
 
Jag skulle precis som reflux vilja veta att det mail jag skickade med all information faktiskt kom fram...
Så man inte sitter illa till sedan bara på grund av serverfel eller så. :p

Jag kommer att kolla igenom alla anmälningar i morgon bitti innan jag skickar iväg infon till arrangören och kontakta de som jag missar eventuell info från om det är någon så länge ni är anmälda och bekräfta resten, så ingen panik, det finns marginaler inplanerade :)

PS. Skulle det vara någon som vill efteranmäla sig så går det också säkert att lösa fram t.o.m. måndag-tisdag någon gång, men kolla med mig först innan ni bokar flygbiljetter för säkerhets skull, bara.
 
Ang. uppgifter för tillstånd

Hej!

I morse blev ikväll (det blev en hård natt igår, ukrainska nattklubbar är livsfarliga).

Jag har nu skickat ut bekräftelse resp. efterfrågat komplett information för alla som är anmälda på deltagarlistan.

En annan sak...det är ju några som stannar några dagar extra, antar att ni har planer på att göra annat än bara sitta på hotellrummet. Om det finns önskemål så kan vi ju arrangera något tillsammans de som vill (fotovandring, pubkväll, något museum eller vad som helst)...kom gärna med önskemål i så fall på vad som intresserar er, jag har rätt bra koll på stan, så jag kan nog sy ihop något i så fall :)
 
Hehe, jag känner igen mig väldigt väl i den texten, det mesta stämmer på pricken med mina upplevelser :)

Lite kul, för nu är jag så van att jag inte reagerar längre, så kul att läsa, då påminns man om skillnaderna.
 
Nu har jag bokat om hotell och flyg.
Oscar finns det någon bra meeting point du kan tipsa oss om där vi kan mötas i ankomsthallen.

Såg att jag hade missat denna frågan.

Ett tips är att mötas innan ni går igenom passkontrollen. Köerna till passkontrollen kan ibland vara långa, och det kan skilja mycket mellan hur snabba de olika köerna är, så det är risk att det blir lång väntan utanför annars.

När man kommer in genom dörrarna så är köerna till passkontrollen ner till höger. På vänsterväggen har jag för mig att det finns ett par bänkar. Där brukar det vara ganska folktomt, så där syns man nog med stor fotoryggsäck och kamera över axeln :)
 
Jag har nu skickat ut bekräftelse resp. efterfrågat komplett information för alla som är anmälda på deltagarlistan.
OBS! Jag fick gräva fram bekräftelsen ur gmails spam-katalog.
En annan sak...det är ju några som stannar några dagar extra, antar att ni har planer på att göra annat än bara sitta på hotellrummet. Om det finns önskemål så kan vi ju arrangera något tillsammans de som vill (fotovandring, pubkväll, något museum eller vad som helst)...kom gärna med önskemål i så fall på vad som intresserar er, jag har rätt bra koll på stan, så jag kan nog sy ihop något i så fall :)
Pubkväll är det väl varje kväll :)
Jag stannar till onsdagen och gör naturligtvis gärna något med er andra som är kvar. Generellt undviker jag gärna det mest turistiska...
 
OBS! Jag fick gräva fram bekräftelsen ur gmails spam-katalog.
Pubkväll är det väl varje kväll :)
Jag stannar till onsdagen och gör naturligtvis gärna något med er andra som är kvar. Generellt undviker jag gärna det mest turistiska...

Ja...kanske ska säga det...vardagar jobbar jag (dagtid). Är gärna med på eventuella kvällsaktiviteter och kan peka er i rätt riktning om det är något speciellt som ni vill se/fota/göra etc dagar då jag jobbar.
 
taxi?

Den där krönikan var ju intressant... Det är bara att stålsätta sig! Men hur mycket ska taxin kosta från flygplatsen till Kiev?
 
Den där krönikan var ju intressant... Det är bara att stålsätta sig! Men hur mycket ska taxin kosta från flygplatsen till Kiev?

Jag skrev tidigare någonstanns i tråden att 100 UAH är bra pris och max 150...de bygger på mina erfarenheter från förra året. Tyvärr har bensinpriserna gått upp även här, så en reviderad uppgift är att de försöker gärna med 250 UAH, 150 är bra pris, men man behöver inte känna sig grundlurad om det går på 200 UAH om man inte orkar pruta så mycket.
 
Då var den sista (???) resenären inbokad, nämligen jag.

Anländer den 29/8 kl 13:40 med Austrian Airlines
Flyger ut den 2/9 på eftermiddagen.

Har inte hittat något i tråden om Fredag kväll. Är det någon middag el liknande planerad?
 
Lite förslag på kringliggande aktiviteter. Kan naturligtvis diskuteras och deltagande är självklart frivilligt :)

Fredag kväll:
ca 20:00-00:00
Gemensam middag och ett par öl på traditionell Ukrainsk restaurang.

Lördag dag: Chernobyl

Lördag kväll:
ca 20:00-00:00
Gemensam middag med pubkväll.

Lördag natt:
ca 00:00 - ??:??
För de som fortfarande har energi kvar finns det möjlighet att gå vidare ut på nattklubb.

Söndag dag:
ca 13:00 - 19:00

Stadsvandring genom Centrala Kiev och Podol (gamla delar av Kiev) med Cafélunch på vägen någonstans i början.

Söndag kväll:
ca 20:00
Gemensam middag.

Som sagt, detta är bara förslag på aktiviteter och täcker bara de dagarna som de flesta är här. Är det något annat man är ute efter så finns ju allt möjligt; sunkmiljöer, stränder, museer och allt annat som finns i alla stora städer :)

Vill man gå själv eller några i en mindre grupp eller ha förslag på aktiviteter andra dagar så hjälper jag också gärna till att hitta något passande beroende på intresse.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.