Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns det ingen på fotosidan i min ålder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Digi

Aktiv medlem
Hej, jag undrar om det finns personer här på fotosidan som är i min ålder 13-14 år. Jag vill gärna kommentera och prata med dem som är i min ålder och upp till 16! Häng på alla som är intresserade!

Mvh Markus Asp

Tjenare

Tjenare tjenare. Du är inte ensam om att vara en ung fotograf. Är 15 år. Tycker att det är lite ont om våra åldrar här på fotosidan.

Nämen tjenare, hu är läget. Men visst är det så att det är för få som är i våra åldrar här på fotosidan?

Mvh Markus Asp

Hejsan grabbar,
Kul initativ, hoppas ni blir många, både unga grabbar och tjejer som hänger ihop här på fotosidan. Kanske något för David och Christer att tänka på. Något för yngre, forum kanske. Kom med ideer.

Japp, det ska iallafall jag göra. Jag ska fråga om de kan göra ett ungdomsforum för oss unga. Skulle nog funka och vara jättekul, eller vad tycker ni?

Markus Asp

Låter roligt

Tycker att det låter som ett bra förslag. Att visa dom "äldre" här på fotosidan att Vi unga ochså kan fota.

Ha de

// Carl-Philip Karlsson

Fast jag tycker nog att tjusningen med fotosidan är att ålder inte spelar roll. Ska man ha ett ungdomsforum så ska det väl finnas ett 40+ forum osv. Det är tråkigt. Då blir det ålderssegregerat. Jag gillar att lära mig av både yngre och äldre!

mvh Christer

En sak jag tycker är viktigt då är att dom äldre faktiskt håller sig utanför. Gillar ideén om ett ungdomsforum, men då bör även ett "gammelforum" finnas.

Annars har ju inte dom gamla någonstans att klaga på oss unga snygga:D

Hoj, jag är nästan 17 eller hur man nu skall räkna. Så du är inte ensam, dessutom är jag analogfossil också, slå det.

Tycker idén om ett åldersforum kan vara en bra idé då vi kanske har lättare att disskutera och ge tips till varandra. De äldre kan ju alltid titta in och lägga en kommentar annars.

Contax skrev:
Fast jag tycker nog att tjusningen med fotosidan är att ålder inte spelar roll. Ska man ha ett ungdomsforum så ska det väl finnas ett 40+ forum osv. Det är tråkigt. Då blir det ålderssegregerat. Jag gillar att lära mig av både yngre och äldre!

mvh Christer

Förstår att du känner så, men dom gamla forumen är ju kvar, och där är det ju ingen åldersindelning.

Jag vill protestera!
Visst kan det kännas bra med en egen cirkel att höra till, men för mig åtminstone är det ingen skillnad på fotografer oavsett hur gamla de är.

Så jag tycker att alla ska känna sig välkomna, med bidrag och frågor, och inte behöva dra sig åt ett eget håll för att man är ung, skallig, enbent eller något annat.

Jag var med min son i skolan idag och fick höra ett bra citat av hans lärare:
"Jag är den ende eleven, alla ni andra är mina lärare".

Så Marcus och alla ni andra, ni lär mig faktiskt något. Vill ni inte dela med er av det?

Tomasz skrev:
Jag vill protestera!
Visst kan det kännas bra med en egen cirkel att höra till, men för mig åtminstone är det ingen skillnad på fotografer oavsett hur gamla de är.

Så jag tycker att alla ska känna sig välkomna, med bidrag och frågor, och inte behöva dra sig åt ett eget håll för att man är ung, skallig, enbent eller något annat.

Jag var med min son i skolan idag och fick höra ett bra citat av hans lärare:
"Jag är den ende eleven, alla ni andra är mina lärare".

Så Marcus och alla ni andra, ni lär mig faktiskt något. Vill ni inte dela med er av det?

Självklart vill vi dela med oss, men det kan vara skönt att prata med människor på ens egen nivå.

Förlåt om någon blir sur nu när jag generaliserar men vuxna har en förmåga att vara trångsynta. Om dom unga vill ha ett forum där endast vi får skriva, ni får läsa! Varför ska vi då inte få ha det? Ni får ha ett likadant om ni vill!

Åh, jag vill inte förneka er ungdomar något. Mina barn brukar ju vilja stänga in sig med sina kompisar.

Så jag tänkte kanske fel, det blir lätt så nu när det är så viktigt att kvinnor och alla andra grupper ska vara jämställda.

Så kör på, jag lär mig av er ändå.

Tomasz skrev:
Åh, jag vill inte förneka er ungdomar något. Mina barn brukar ju vilja stänga in sig med sina kompisar.

Så jag tänkte kanske fel, det blir lätt så nu när det är så viktigt att kvinnor och alla andra grupper ska vara jämställda.

Så kör på, jag lär mig av er ändå.

Jag tycker inte vi ska stänga in oss, men jag tycker vi kan ha ett forum där vi får diskutera med varandra, men alla får läsa. Precis som äldre också borde få ha ett forum där dom kan diskutera saker men alla får läsa.

Detta är första gången jag ens tänkt på detta men tycker det låter som en bra idé, ingenting jag säger är på något sätt åsikter utan bara tankar jag är fortfarande väldigt öppensinnad och lättpåverkad i denna fråga.

//Mvh Viktor

Jag hör väl också till den yngre skaran. Inne på mitt sjuttonde år nu.
Kul att se andra småttingar!

Nä, jag menar inte att ni ska stänga in er, Det var bara en reflektion från mig angående hur mina barn brukar göra (fast då fotograferar de inte, det är nog pojk/flickvänner som ska hållas hemliga.)

Om ni får ett eget forum så: Vad kul! Fyll det med all kreativitet och alla frågor ni kan komma på, jag ska läsa.

Tja, för någon månad sedan hade vi en tråd upp där vi diskuterade om en bildpool eller ett forum för oss unga...det blev inte så poppis.
När räknas man som ung, e tc.

En anledning till att det mest är äldre förmågot på fs är att foto kostar. Och det kostar mycket. Och vi barn unga har det lite knapert :)

Ska jag säga som extraknäcker som fotograf på länstidningen :)

Jag tycker vi kan ha samma unggräns som i övriga samhället, dvs 18år. Tycker det är en rimlig gräns som skiljer genomsnittbarnet från den genomsnittsvuxna.

Per Crona skrev:
...
När räknas man som ung, e tc.
...
Det var lite det här jag tänkte på från början, att dela in folk i grupper brukar leda till frågeställningar och ibland konflikter.

Men eftersom Fotosidan kan styras av en maktfaktor (starkt ord, men det handlar egentligen bara om huruvida du får se läsbara pixlar på din skärm) så får man ta ställning till eventuella obekvämligheter. Och risken för fysiskt våld mellan ungdomsgruppen och resten är väl inte så stor.
Risken för att bli förolämpad finns ju, men den risken finns ju överallt så fort du tillkännager att du finns, så jag tycker inte att det finns något som egentligen talar mot ett ungdomsforum.
Det går ju alltid att ändra på om det ballar ur, eller hur maktfaktorn?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar