PMD
Aktiv medlem
Liberalerna
och Internet
Förklara gärna hur det hänger ihop.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Liberalerna
och Internet
Kunde inte sagt det bättre själv!@gorse:
Att provocera och därmed få mycket uppmärksamhet behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är moraliskt korrekt ... ;-)
Att det blir storm kring en del projekt är väl tvärtom just därför att många inte tycker att det är OK. Personligen tycker jag till exempel att skymfande av andras tro i form av karikatyrer och hundar är exempel på en onödig och osmaklig provokation som jag tror gjorts enbart i egoistiskt syfte av konstnären utan hänsyn till hur många han trampar på och vilka konsekvenser det får. Andra tycker annorlunda, speciellt dom som hänvisar till att allt är OK bara det är lagligt.
Sant. Men att samtidigt tycka det är rätt att skymfa andra för de har en annan moral är en annan sak.Vad som är moraliskt korrekt beror på vilken moral man pratar om.
/relativist
Vad är det som är "så förskräckligt" med att någon kissar?Tjavars, jag blir mycket mer störd av någon som står och kissar[1] än att träffa på en naken människa. Vad är det som är så förskräckligt med att någon är naken?
...
Att fota någon naken på en kyrkogård är inte mer eller mindre lagligt än nån annanstans. Däremot vete tusan om man får vara naken på allmän plats? Tror inte det, men det hör inte hit.
....
...
Om det är moraliskt korrekt, det kan bara fotografen avgöra.
....
Förklara gärna hur det hänger ihop.
Vad är det som är "så förskräckligt" med att någon kissar?
Varför inte fråga kyrkogårdsförvaltningen för den kyrkogård där du vill fotografera? Då får du ett svar som är hållbart och har någon att hänvisa till om det uppstår några diskusjoner med allmänheten vid en eventuell fotografering.
Liberalism leder till moralpanik och morallagar när liberalerna upptäcker att människor har fria viljor och därför inte alltid gör som den liberala eliten vill.
En del försvarar sig med att det är lagligt när man gör moraliskt diskutabla saker, och omvänt kommer andra att försvara juridiskt felaktiga handlingar med att det är moraliskt rätt. Då tror jag att exempelvis nakenfoto på en grav kan resultera i en fläskläpp eller en trasig kamera om man har otur. Och jag tror faktiskt inte så många skulle sympatisera alltför mycket med fotografen. ;-)
Tjavars, jag blir mycket mer störd av någon som står och kissar[1] än att träffa på en naken människa. Vad är det som är så förskräckligt med att någon är naken?
[1] Chansen/risken att denne dessutom är tämligen berusad är rätt stor, och kombinationen är inte rolig.
Vart är gilla-knappen i det här forumet?
Det där med fläskläpp satt klockrent.
+1
Vad hände med att vända andra kinden till? Torde väl vara kutym på en kyrkogård.Vart är gilla-knappen i det här forumet?
Det där med fläskläpp satt klockrent.
+1
Då är det alltså lika illa att fotografera en fullt påklädd modell som står bredvid en gravsten?
Den som gör ofog i trafiken dömes till sju års innehav av Volvo.
Vad hände med att vända andra kinden till? Torde väl vara kutym på en kyrkogård.
Folk som tycker att det är bra att ta till våld i sådana situationer bör nog gå i terapi.