PMD
Aktiv medlem
Du tycker brottsprovokation är bra? ;-)
Ja, ibland. Det kan rensa ut lite rötägg.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du tycker brottsprovokation är bra? ;-)
Ja, ibland. Det kan rensa ut lite rötägg.
Säkert inte olagligt, men i mitt tycke olämpligt och mycket osmakligt och respektlöst.
En del försvarar sig med att det är lagligt när man gör moraliskt diskutabla saker, och omvänt kommer andra att försvara juridiskt felaktiga handlingar med att det är moraliskt rätt. Då tror jag att exempelvis nakenfoto på en grav kan resultera i en fläskläpp eller en trasig kamera om man har otur. Och jag tror faktiskt inte så många skulle sympatisera alltför mycket med fotografen. ;-)
Jag tycker brottsprovokation är väldigt tveksamt, och speciellt i ett sådant här scenario när man leker med starka känslor. Alla är nog inte överens med dig här vem som är rötägg i det här fallet.
Som någon redan föreslagit, använd någon gravsten från din egen släkt så retar du i alla fall ingen annan (personligen) än dina egna närmaste.
Och det är väl mycket på grund av det (fetmarkerat) som vi får fler och fler så kallade "morallagar". Helt enkelt för att det finns en massa rötägg som gör just som du skriver.
Den kristna traditionen sitter djup i svenskarna, trots att nästan ingen går i kyrkan.
(vilken kultur är det för övrigt?)
...
(Ingen tar ju skada av sådant.)
...
En del nordamerikanska indianstammar gjorde så, men jag gissar att det inte är tillåtet sen rätt länge ...